شنبه 7 مهر 1403

صدور هشدار وقوع سیل در این استان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
صدور هشدار وقوع سیل در این استان

براساس اعلام هواشناسی از فردا شاهد بارندگی در مازندران خواهیم بود و هشدار وقوع سیل در استان صادر شده است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به بارش باران و وقوع سیل در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: براساس اعلام هواشناسی از فردا شنبه 7 مهر تا یکشنبه 8مهر شاهد هوا بارانی خواهیم بود و هشدارها درخصوص وقوع سیل و سیلاب صادر شده است.

وی با توصیه به مسافران افزود: مسافران از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

محمدی با تاکید بر اقدام برای لایروبی رودخانه‌ها تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خسارت در بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و دامداران هم از چرای دام در حاشیه و نواحی مرتفع خودداری کنند.

خبر مرتبط هشدار سیل برای تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد که دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی در استان تهران آماده باش کامل شدند.

این مسئول با هشدار سطح نارنجی خاطر نشان کرد: به علت تشدید بارندگی و وقوع رگبار و رعد و برق در مازندران وزش باد نسبتا" شدید داریم و آبگرفتگی و جاری شدن روان آب پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به طغیانی شدن رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق غربی و مرکزی مازندران اشاره کرد و گفت: همچنین ریزش سنگ در مناطق و جاده‌های مناطق غربی محتمل است.

محمدی از پیش بینی برای بارش برف هم خبر داد و توصیه کرد: مسافران اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نداشته باشند.

وی با پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها اشاره کرد و افزود: اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت پیش بینی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: با احتمال پیش بینی وقوع بارش‌های رگباری سنگین در مازندران، همه نیرو‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در آماده باش کامل باشند.

محمدی از مسافران خواست استان را ترک کرده و از اسکان در مسیر‌های پر خطر پرهیز کنند.

وی از ممنوعیت فعالیت‌های دریایی و قایقرانی در دریا خبر داد و تدابیر لازم در صورت بارش سنگین برف و تعطیلی مدارس و نیز تمهیدات لازم برای حفاظت از گلخانه و دامداری‌ها را خواستار شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

صدور هشدار وقوع سیل در این استان 2