دوشنبه 16 مهر 1403

صندوق کارآفرینی امید برای 1313 نفر در زنجان اشتغال ایجاد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صندوق کارآفرینی امید برای 1313 نفر در زنجان اشتغال ایجاد کرد

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: این صندوق با پرداخت 722 فقره تسهیلات، برای یک‌هزار و 313 نفر در روستاهای استان اشتغال ایجاد کرد.

علی عبداللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق کارآفرینی امید، به عنوان نهاد حمایتی و تنها موسسه مالی تخصصی است که در حوزه اشتغال بویژه کسب و کارهای خرد فعالیت می‌کند.

وی صندوق کارآفرینی امید را تنها موسسه مالی در حوزه اشتغال دانست و اظهارداشت: این صندوق حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توسعه زنجیره های تولید، توزیع و فروش محصولات، فعالیت و تولیدات شرکت های دانش بنیان، صندوق های خرد محلی زنان روستایی، توسعه تولید صنایع دستی، گردشگری و بوم‌گردی در استان است. مدیر صندوق کارافرینی امید استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای قانون اشتغال روستایی صندوق استان 513 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش برای متقاضیان در سطح استان پرداخت شده است. عبداللهی خاطرنشان کرد: سال جاری اجرای طرح حمایتی هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار و حمایت از صندوق های خرد محلی در اولویت سیاست ها و اهداف صندوق کارآفرینی امید قرار دارد. وی یادآوری کرد: به همین منظور بر اساس هدفگذاری صندوق کارآفرینی امید مقرر شده در هر شهرستان یک روستا به عنوان روستای هدف یکی از محصولات تولیدی و اشتغال باشد. مدیر صندوق کارآفرینی امید زنجان گفت: رسالت این صندوق حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است که در دل این هدف از طرح های تولیدی در این راستا نیز حمایت می شود. به گفته وی، این صندوق به عنوان موسسه ای تخصصی در اشتغالزایی بیکاران فعالیت و از طرح هایی که اشتغال افراد را به دنبال داشته باشد حمایت می کند. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: در حال حاضر این صندوق مجری طرح یک روستا، یک محصول است. عبداللهی تاکید کرد: در استان زنجان روستاهایی در بخش آبزی پروری، چاقو سازی و تولید نان بستنی فعالیت می کنند. وی اضافه کرد: این روستاها به مرحله ای رسیده اند که مصداق یک روستا یک محصول هستند و برنامه روستای بدون بیکار را نیز اجرا می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*