چهارشنبه 11 مهر 1403

صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در غزه نداشتند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در غزه نداشتند

ملکی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه خبر درباره آتش بس احتمالی در غزه و گرفتاری‌های صهیونیست‌ها در این جنگ اظهار کرد: پس از آن که رژیم صهیونیستی آخرین تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته در خصوص موضوع آتش بس را رد کرد و ناکام گذاشت، نشان داد که همچنان رژیمی است که مذاکره ناپذیر است و به قوانین و مقررات به هیچ عنوان پایبند نیست و احترام نمی‌گذارد.

وی افزود: پس از این مذاکرات صهیونیست‌ها به مناطقی از رفح و غزه حمله کردند و جنایات را ادامه دادند، اما در طرف مقابل گروه‌های فلسطینی علی رغم انتظار و پیش بینی تحلیل گران نظامی برتری خود را حفظ کرده اند.

وی افزود: هشت ماهی از این جنگ می‌گذرد و نیرو‌های مقاومت تحریم هوایی و زمینی و دریایی هستند صهیونیست‌ها انتظار داشتند با مقاومتی تضعیف شده رو به ور شوند، اما واقعینت میدان چیز دیگری است و آن‌ها اکنون متوجه شدند رویکرد فعالانه مقاومت فلسطین رو در رو هستند و با یک رویکرد نظامی مواجه شدند که ان‌ها را زمین گیر کرد.

ملکی گفت: نیرو‌ها و یگان‌های ارنتش صهیونیستی در نقاط‌های مختلف درگیری با تکنیک‌های نظامی یا زمین گیر شدن و یا مجبور به عقب نشینی شدند و شرایط به نحوی در حال انجام است که در بحث عملیاتی هم شرایط برای صهیونیست‌ها بسیار سخت شده و آن‌ها باید تصمییم عاجل برای خروج از این باتلاق بگیرند.

وی افزود: روز گذشته ابو عبیده سخنگوی نیرو‌های قصام هم به این موضع اشاره کردند که نیور‌های حماس کاملا آماده جنگ فرساشی و طولانی مدت رژیم صهیونیستی هستند و اکثر فرمانده‌های حماس این موضع را تاکید کردند و پیشتر از این هم رئسای حماس و جهاد اسلامی در دیدارش‌های خود تاکید داشتند که نیرو‌های مقاومت فلسطین از همان روز‌های اول درگیری خود را برای جنگ فرسایشی آماده کردند و این موضوع بر خلاف پیش بینی‌های کارشناسان نظامی غربی و اسرائیلی است.

ملکی در انتها گفت: اکمنون برخی شهرک‌های صهیونیست‌ها و نقاطی که در اختیار رژیم صهیونیست‌ها هستند در تیر رس گروه‌های مقاومت هستند و این نشان دهنده روحیه جهادی است که در گروه‌های مقاومت فلسطین وجود دارد و در کنار آن نشان دهنده آن است که پس از 8 ماه صهیونیست‌ها همچنان هیچ دستاوردی را در نوار غزه به دست نیاورده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی