جمعه 10 فروردین 1403

ضدعفونی نقاط حساس شهری مشهد به صورت مستمر انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضدعفونی نقاط حساس شهری مشهد به صورت مستمر انجام می‌شود

مشهد - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شیوع موج دوم ویروس کرونا، گندزدایی نقاط حساس شهر با اولویت نقاط بیمارستانی و آلوده به صورت مستمر انجام می‌شود.

مهدی یعقوبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محل‌های در دسترس شهروندان و نقاط پرتردد نظیر بازارها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرداری، نقاط پرتردد، آسانسورها، پل‌های هوایی، زیرگذرهای عابر پیاده، سرویس‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها ضد عفونی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از تمامی آب‌خوری‌های سطح شهر، زمین‌های بازی و لوازم بدنسازی بوستان‌ها نیز ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از سه هزار و 767 چشمه سرویس بهداشتی در شهر، بوستان‌ها و مساجد نیز به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند.

یعقوبی افزود: اقلام بهداشتی نظیر ماسک و محلول ضدعفونی کننده مورد نیاز پاکبانان و کارگران خدمات شهری، روزانه تامین و در اختیار اکیپ‌های فعال در سطح شهر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد برای حفظ سلامت شهروندان، در کنار کادر درمانی، با تمام توان تلاش می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر جلوگیری شود اما تحقق این مهم بدون همراهی شهروندان میسر نیست.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 245 هزار و 688 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان 11 هزار و 931 تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون 207 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان 11 میلیون و 764 هزار و 568 نفر را بیمار کرده و جان 541 هزار و 248 نفر را در 212 کشور گرفته است.

6 میلیون و 758 هزار و 805 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و 41 هزار و 129 بیمار کرونا و 132 هزار و 993 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*