جمعه 28 اردیبهشت 1403

ضرورت آرایش دفاعی همه جانبه در مقابله با بیماری کرونا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت آرایش دفاعی همه جانبه در مقابله با بیماری کرونا

آیت الله دری نجف آبادی گفت: آحاد مردم وظیفه دارند توصیه‌های مقام معظم رهبری را در خصوص مقابله با کرونا سرلوحه امور قرار دهند تا شرایط به حالت عادی بازگردد و همه باید آرایش دفاعی همه جانبه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری گفت: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) باید در محیط‌های سرباز برگزار شود و عزاداران حسینی به‌منظور حفظ سلامت خود و شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا حساسیت در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در آئین‌های عزاداری حسینی الزام است و همه مکلف به رعایت دستوراتی هستند که ستاد کرونا برای برگزاری آئین‌های محرمی اعلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به خطرناک بودن وضعیت بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا دلتا در کشور و استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته و روزانه بیش از 500 خانواده را داغدار می‌کند، آحاد مردم وظیفه دارند نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: در صورتی که هر فرد حتی یک درصد امکان می‌دهد که به کرونا مبتلا شده باشد، اصل خودقرنطینگی را در دستور کار قرار دهد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، این نگرانی وجود دارد که به‌دلیل ازدحام جمعیت در آئین عزاداری شرایط کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر شود و لذا همه باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی باید نسبت به زمان برگزاری مراسم توجه ویزه داشته باشند و حداکثر زمان را یک تا یک ساعت و نیم آن هم در فضای باز در نظر بگیرند.

امام جمعه اراک با توصیه به تسریع در امر واکسیناسیون بیان کرد: افرادی که مشمول تزریق واکسن هستند باید این اقدام را در اسرع وقت انجام دهند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید این فرآیند را شتاب دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و حمایت از افراد آسیب دیده بیان کرد: توصیه مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت آسیب دیدگان ناشی از این ویروس امری ضروری است و همه باید به آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آحاد مردم وظیفه دارند توصیه‌های معظم‌له را سرلوحه امور قرار دهند تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی با اشاره به ضرورت هم افزایی و مشارکت مردم و مسئولین برای ادامه نهضت کمک مومنانه بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در این استان برنامه‌ریزی شده که با محوریت مساجد انجام می شود.

دری نجف آبادی با تقدیر از کادر درمان و تلاش های شبانه روزی آنها بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کادر درمانی و پزشکی با همه وجود برای معالجه بیماران، وظایف خود را با وجود خستگی زیاد انجام دادند و مردم نیز باید مردم برای حل این بحران، اصول پیشگیری را تا حد توان رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت بستری بیمارستان‌ها برای مبتلایان به ویروس کرونا تکمیل است بنابراین اصل پیشگیری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و سهل‌انگاری از هیچ فرد در هیچ جایگاهی پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام /