جمعه 31 فروردین 1403

ضرورت ایجاد تغییر اساسی در برنامه‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضرورت ایجاد تغییر اساسی در برنامه‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: برنامه های درسی و آموزشی این دانشگاه نیاز به یک بازنگری و تغییر اساسی در راستای رفع نیاز بازار کار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع اعضای سازمان مرکزی این دانشگاه، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه باید ریل گذاری و بسترسازی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان را داشته باشد. دانشگاه امروز وظیفه سنگینی برای توسعه خدمت رسانی به بازار اشتغال و رفع نیازهای بازار کسب و کار را برعهده دارد.

وی بیان کرد: یک برنامه جدی و بسیار وسیعی در دستور کار دانشگاه قرار دارد تا بسیاری از برنامه های درسی و دوره های آموزشی دانشگاه را بازنگری، بروز رسانی و توسعه دهد. در این زمینه یک کار اجرایی بسیار سنگین بر عهده حوزه معاونت آموزشی و دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه وجود دارد. دانشگاه باید هدفی که کشور برای آن از ابتدا مشخص کرده و تاسیس این دانشگاه برآن مبنا بوده است را محقق سازد و انحرافاتی که در این مسیر ایجاد شده است، باید در مدت کوتاهی اصلاح گردد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: دانشگاه می تواند در بسیاری از چالش های اقتصادی و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و درون زا و اقتصاد دانش بنیان و بسیاری از مسائل اساسی کشور نقش آفرین باشد. دانشگاه باید قوه محرکه و پیش برنده بسیاری از حرکت های ملی در کشور باشد که تا به حال توجه لازم به آن نشده است. باید در دانشگاه با عقلانیت مسائل و مشکلات را شناسایی و مدیریت نماییم. تمام حرکت ها و فرآیندهای اجرایی دانشگاه باید بر مدار عقلانیت شکل گرفته و توسعه یابد.

انتهای پیام