جمعه 13 مهر 1403

ضریب نفوذ صندوق بیمه روستائیان زنجان با 33.5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضریب نفوذ صندوق بیمه روستائیان زنجان با 33.5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: ضریب نفوذ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این استان 33.5 درصد بوده که این میزان از میانگین کشوری، بالاتر است.

علی عباسی روز سه‌شنبه در جلسه‌ای به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان زنجان اظهار داشت: این صندوق از 10 خرداد سال 1384 فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و هدف از تاسیس این صندوق، اصل 29 قانون اساسی در راستای اجرای قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی بود.

وی تصریح کرد: در سطح استان زنجان بیش از 46 هزار و 747 نفر عضو این صندوق هستند که بیش از 30 هزار نفر بیمه شده فعال وجود دارد.

عباسی یادآورشد: در زمان حاضر بیش از سه هزار و 570 نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند اما با این وجود هنوز 127 هزار نفر تحت پوشش هیچ گونه صندوق بیمه‌ای قرار ندارند.

وی با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ادامه داد: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان میزان حق بیمه پرداختی در صندوق را هشت سطح عنوان کرد و افزود: مبلغ حق بیمه واریزی از 390 هزار تومان تا 840 هزار تومان وجود دارد و از سویی دیگر 2 برابر مبلغ مذکور نیز توسط دولت به عنوان یارانه به صندوق پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح این استان، شهر زنجان از لحاظ تعداد بیمه شدگان آمار بالاتری دارد، تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم بهره به بیمه شدگان، رشد 2.3 برابری دارایی‌های صندوق به طوری که هر فرد در حال حاضر دارای دارایی 30 میلیون تومانی در صندوق است، اعزام اعضای بیمه شده این صندوق به مشهد مقدس، ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین در وب سایت و در نهایت راه‌اندازی کمپین روستای بدون کرونا از جمله اقدامات این صندوق در استان زنجان بوده است.

عباسی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 600 نفر حکم مستمری از صندوق در استان زنجان دریافت کردند و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب افرادی که دارای معیشت پایینی هستند پرداخت شد.

وی همچنین با ابراز تاسف از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: متاسفانه با وجود داشتن روستاهای مستعد در استان شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهرها هستیم که شاید کافی نبودن امکانات در روستاها علت این مهاجرت است که یکی از راهکارهایی که می‌تواند با افزایش مهاجرت به شهرها مقابله کند ایجاد اشتغال پایدار در روستاها محسوب می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه سال 98 بیمه‌شدگان نسبت به سال 97 رشد 84 درصدی داشته‌اند، عنوان کرد: جذب بودجه در صندوق سال 99 نسبت به سال 98 به میزان 60 درصد افزایش داشته که در طول عمر صندوق بی سابقه بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*