سه‌شنبه 29 خرداد 1403

طبق قانون 200 هزار واحد مسکونی پایتخت احداث می‌شود

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
طبق قانون 200 هزار واحد مسکونی پایتخت احداث می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره تکلیف طرح احداث 200 هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت: قانون جهش مسکن و قانون جامع مسکن مصوب سال 1400 مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های اساسی را مشخص می‌کند و هر دولتی بیاید، باید ذیل قانون جهش مسکن حرکت کند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا صارمی، افزود: شهادت رئیس جمهور و تغییرات احتمالی در دولت بعدی، خللی در ساخت 200هزار واحد مسکن وارد نخواهد کرد.

وی گفت: در هیچ قسمت این طرح مناسبات آن با دولت تعریف نشده است، همه الزامات آن در مدیریت شهری تعریف شده است و طبق مراحل و قوانین شهرداری تهران در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگر دولت بخواهد الزامات خود را تغییر دهد، راهکارهای ما متکی به بخش خصوصی است و امسال هم با تدبیر مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی نام گذاری شده است. 90 درصد جهش تولید با بخش مسکن و ده درصد هم با بخش‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران امسال سیاست‌های راهبردی رهبری که ذیل شعار سال تدوین شده را سرلوحه کار قرار داده، گفت: صفر تا صد این طرح توسط نیروهای داخلی انجام می‌شود و هیچ بخش چینی اعم از سرمایه‌گذار و مهندس در طرح ساخت 200هزار واحد مسکن همکاری ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما