یک‌شنبه 15 مهر 1403

طرح آموزشی " آبا " در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح آموزشی " آبا " در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح آشتی با آموزش (آبا) این اداره کل، در حوزه مشارکت‌های مردمی و مدارس آموزش از راه دور و به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود.

علی بیات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آشتی با آموزش (آبا) به عنوان یکی از برنامه های این اداره کل و آموزش از راه دور و به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جذب حداکثری دانش آموزان تارک تحصیل دوره اول و دوم متوسطه بویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته با استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور از ابتدای سال تحصیلی آتی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس آموزش از راه دور برای اجرای مطلوب این طرح از سه ظرفیت آموزش های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری بهره مند شده و با توجه به شرایط دانش آموزان در مناطق مختلف به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

این مسؤول ادامه داد: در این طرح از راهبرد یادگیری الکترونیک متناسب با شرایط مناطق و با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و سایر روش های تلفیقی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به تامین منابع مالی این طرح نیز گفت: تلاش می شود برای اجرای مطلوب این طرح از کمک های خیرین آموزشی و فرهنگی"سمن ها"، نهادها و دستگاه های اجرایی استفاده شود که تحقق این مهم بسیار اثر گذار خواهد بود.

بیات از افراد خیر، موسسات خیریه، سمن ها، نهادها و دستگاه های اجرایی خواست تا به عنوان حامی مالی طرح در اشکال مختلف در این طرح مشارکت کنند.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است که تلاش می شود از این ظرفیت قانونی برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان استان استفاده شود.

وی اظهار داشت: مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در راستای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های آموزشی برای همه، توسعه کیفی مدارس آموزش از راه دور با رویکرد آموزش الکترونیکی به عنوان یکی از برنامه های مهم و اساسی، اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هر چند رویکرد آموزش الکترونیکی مدارس از راه دور این استان تا حدودی آغاز شده اما طبق برنامه ریزی انجام گرفته این مهم در سال تحصیلی آینده بصورت کامل اجرایی خواهد شد که با تحقق این مهم افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان رخ خواهد داد.

هم اکنون 17 مدرسه راه دور به تعداد حدود 600 دانش آموز در استان زنجان فعالیت می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*