پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

طرح اقدام ملی مسکن

طرح اقدام ملی مسکن

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی 15 هزار واحد طرح ملی مسکن بندرعباس با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در منطقه شمال بزرگراه شهید رجایی این شهرستان آغاز شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در نهضت ملی مسکن هرمزگان، به ایرانیان متمایل به سکونت در جزیره بوموسی، زمین اعطا می‌شود

وب‌گاه عرشه آنلاین

خبری دیروز به نقل از یکی از مقامات وزارت راه و شهرسازی درخصوص واگذاری زمین رایگان به متقاضیان در جزیره ابوموسی و شرایط اختصاص آن منتشر شد که بسیار خبرساز شد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: متقاضیان هرچه سریع‌تر نسبت به آغاز ساخت واحدهای مسکونی خود در پارسیان اقدام کنند اگر ساخت مسکن در مدت زمان تعیین شده آغاز نشود، زمین پس گرفته خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن احداث 65 هزار واحد شهری و روستایی در استان تکلیف شده است، گفت: حدود 130 هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت نام کردند.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - بعد از چهار سال، احداث پروژه هزار و 495 واحدی شهر کاشان هنوز در مرحله سفت کاری است، متقاضیان می گویند این واحد ها قرار بود طی 2 سال ساخته شود، دستگاه های مربوط از قبیل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عدم واریزی حداکثری آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی را از دلایل طولانی شدن روند تکمیل این واحدها عنوان کردند.

خبرگزاری مهر

سمنان - «نهضت ملی مسکن» از طرح‌های دولتی محسوب می‌شود که در استان سمنان با چالش‌هایی روبرو شده است اما مسئولان عقیده دارند که با بسیج تمام امکانات به دنبال رفع مشکلات هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محمد خسروی با اشاره به اختصاص 729 قطعه زمین ویلایی به مددجویان بهزیستی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض برای گازکشی داخلی منازل به 200 نفر از جامعه هدف بهزیستی در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت گاز خراسان جنوبی پرداخت شد.

وب‌گاه گسترش

بررسی آمارها نشان می‌دهد بعد از جهش قیمت مسکن در اوایل دهه 90و راکد شدن این بازار، به‌واسطه کاهش تدریجی شیب رشد تورم و بعد از آن کاهش تورم انتظاری به‌واسطه اجرای برجام، از یک‌سو ترمز رشد قیمت‌ها کشیده شده و از سوی دیگر روند بهبود درآمد خانوارها تسریع شده است؛ درنتیجه خانوارها با زحمت کمتری نسبت به قبل، امکان تأمین نیازهای اساسی و کلان خود را پیدا کرده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

برای تابستان 1402و البته بدون در اختیار داشتن آمارهای رسمی 2 سال اخیر، تعیین دوره انتظار خرید مسکن با قطعیت امکان‌پذیر نیست؛ اما با محاسبات غیررسمی میانگین این شاخص برای خانوارهای شهرنشین کشور می‌تواند حدود 60 سال باشد.‌

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: بررسی آمارها نشان می‌دهد بعد از جهش قیمت مسکن در اوایل دهه 90و راکد شدن این بازار، به‌واسطه کاهش تدریجی شیب رشد تورم و بعد از آن کاهش تورم انتظاری به‌واسطه اجرای برجام، از یک‌سو ترمز رشد قیمت‌ها کشیده شده و از سوی دیگر روند بهبود درآمد خانوارها تسریع شده است؛ درنتیجه خانوارها با زحمت کمتری نسبت به قبل، امکان تأمین نیازهای اساسی و کلان خود را پیدا کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اقتصاد ایران سال‌هاست که روی ثبات و آرامش ندیده و همواره با نرخ تورم بالای 20درصد مواجه بوده است؛ اما در همین وضعیت نامساعد نیز دوره‌های کوتاه‌مدت ثبات نسبی اقتصاد توانسته‌اند معجزه کنند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین کنفرانس ملی «راهبردهای اقتصاد مسکن؛ انبوه سازی و معماری پایدار» در کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت وزارت راه و شهرسازی گفت: بررسی‌های آماری و میدانی نشان می‌دهد که استان بوشهر بر اساس یک برنامه تقویمی در زمینه ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در صدر کشور قرار دارد.