یک‌شنبه 8 مهر 1403

طرح سیل مهربانی 2 برای کمک به دانش‌آموزان سیل‌زده

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح سیل مهربانی 2 برای کمک به دانش‌آموزان سیل‌زده

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد: درپی بروز مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط جنوب شرق کشور، طرح سیل مهربانی 2 برای کمک به دانش آموزان این مناطق برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه آموزش و پرورش،  اسماعیل بحری‌زاده با تشریح مذاکرات و هماهنگی‌های انجام شده با اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب، گفت: درپی بروز مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرق کشور، طرح سیل مهربانی 2 با مشارکت شورای‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دانش‌آموزان عضو سازمان جوانان هلال‌احمر و اعضای تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در سراسرکشور برگزار می‌شود.

وی از اعضای تشکیلات پیشتازان و مجامع دانش‌آموزی و مربیان، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا درخواست کرد با تمام توان در این فعالیت مشارکت کنند.

مرحله اول طرح سیل مهربانی در پی بارندگی‌های ابتدای سال جاری در استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد که نقش مؤثری در ایجاد فضای همدلی، همراهی و نوع‌دوستی در سطح کشور و کمک به دانش آموزان سیل‌زده داشت.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای 20 تا 22 دی ماه سبب قطع ارتباط 890 روستا در استان سیستان و بلوچستان شد که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*