دوشنبه 16 مهر 1403

طرح کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان با کمک گروه های جهادی اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان با کمک گروه های جهادی اجرا می شود

اهواز - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از گروه های جهادی در خواست شده تا در زمینه آموزش و کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش را یاری کنند گفت: پیش از این گروه های جهادی در زمینه ساخت مدرسه همکاری و مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا اصغر باقرزاده پنجشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان در تالار طلائیه اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات فراوانی که با آن درگیر است اما موفق شده در ارتقاء شاخص های آموزشی و پرورشی دستاوردهای خوبی به دست آورد اما رضایت بخش نیست، در این موضوع نیازمند پیگیری بیشتری از سوی مسئولان استان و حمایت مسئولان در سطح کلان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اولویت این وزارتخانه تکمیل و تامین نیروی انسانی است که مهمترین ابزار تربیت است، توانمند سازی نیروها با تقویت فضاهای فرهنگی و پرورشی از دیگر برنامه های مهم این وزارتخانه است.

وی گفت: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا کلاس های حضوری درس آغاز شده است، به دلیل تعطیل بودن مدارس در 2 سال گذشته ممکن است با مشکلاتی برای بازگشای مدارس مواجه شویم اما این مشکلات به مرور برطرف خواهد شد.

باقر زاده با بیان اینکه تلفیق تعلیم و تربیت با برگزاری برنامه های فرهنگی و پرورشی امکان پذیر است اظهار داشت: حرکت در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پررش بسیار مهم است اما متاسفانه بخش های زیادی از این سند تاکنون اجرا نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درگیری دانش آموزان با آسیب های اجتماعی اظهار داشت: مدرسه محلی برای ظهور این آسیب ها است، مدرسه علت وقوع این آسیب ها نیست و می توان این آسیب ها را در مدرسه شناسایی کرد، عوامل آسیب های اجتماعی در خارج از مدرسه است.

وی گفت: عواملی همچون خانواده و فضای مجازی و فعالیت هایی که برخی دستگاه ها باید انجام دهند و کم رنگ شده است می تواند در درگیری دانش آموزان با آسیب های اجتماعی اثر گذار باشد، بچه ها در سه دسته سالم، در معرض خطر و پرخطر تقسیم می شوند و دانش آموزان سالم باید با تقویت مربیان، در محیطی سالم نگاه داشته شوند، برای بچه های در معرض خطر برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده است.

باقر زاده اظهار داشت: در چند سال اخیر به دلیل کرونا آموزش های پرورشی بیشتر به صورت مجازی بوده است اما با بازگشایی مدارس می توان این آموزش ها را به صورت عملی ارائه داد، اگر فضاهای بازی و اردو دوباره راه اندازی شود می توان شرایط سالم تری را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای کنترل بچه های پر خطر نیاز به همکاری سایر دستگاه های مربوطه است، بهزیستی، شهرداری ها و خیران و قوه قضائیه باید در این مسیر به آموزش و پرورش کمک کنند و اگر از این دانش آموزان غفلت کنیم اتفاقات جبران ناپذیری برای آن ها رخ خواهد داد.

وی گفت: برای جلوگیری از آسیب اجتماعی همچون خودکشی دانش آموزان، نیاز به همکاری همه دستگاه ها است، متاسفانه خودکشی دانش آموزان وجود دارد و این آسیب در بین دانش آموزان دختر بیشتر از پسران است.

باقر زاده اظهار داشت: در راستای نشست ها و کارهای کارشناسی نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) از نهاد های مرتبط درخواست مشارکت شده است تا در شناسایی مناطق پرخطر و رفع آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش را یاری کنند.

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش مدیر کل جدید آموزش و پردرش خوزستان معرفی شد.

برچسب‌ها