چهارشنبه 2 آبان 1403

طلا رکورد زد | اعلام قیمت سکه و طلا روز 20 آذر ماه 1401

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
طلا رکورد زد | اعلام قیمت سکه و طلا روز 20 آذر ماه 1401

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته صعودی بود. این روند رشد در سه هفته اخیر در بازار فلز زرد همچنان پابرجاست و به نظر می‌رسد روند تقاضا بیشترین تاثیر را در رشد قیمت در این بازار دارد. آیا روند افزایشی قیمت ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته صعودی بود. این روند رشد در سه هفته اخیر در بازار فلز زرد همچنان پابرجاست و به نظر می‌رسد روند تقاضا بیشترین تاثیر را در رشد قیمت در این بازار دارد. آیا روند افزایشی قیمت ادامه دارد؟

به گزارش عرشه آنلاین، با نزدیکی انس جهانی طلا به محدوده 1800 دلاری و روند افزایشی قیمت دلار در بازارهای داخلی، قیمت طلا و سکه بار دیگر سقف شکنی کرد و گران شد.

به نظر می‌رسد مرز 1800 دلاری برای بازیگران بازار سکه اهمیت زیادی دارد و شکست آن، می‌تواند ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی را در معرض تقویت بیشتری قرار دهد.

قدرت بازارساز تحلیل رفت؟

برخی تحلیلگران بازار معتقدند این روند صعودی قیمت طلا علاوه بر تاثیر نرخ جهانی بر بازار، از کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر از بشکه‌ای 120 دلار به 70 و 80 دلار ناشی می‌شود.

معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت نفت منجر به کاهش قدرت بازارساز و بانک مرکزی برای کنترل بازار می‌شود. این به معنی افزایش قیمت دلار و به طبع آن رشد قیمت طلا و سکه است.

در نخستین روز هفته قیمت سکه امامی بیش از 400 هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به پله 8 کانال 17 میلیون تومانی رسید.

در لحظه نگارش این گزارش، روند افزایشی قیمت طلا در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است. رشد قیمت‌ها امروز طلای 18 عیار را یک پله بالا نشاند و هر مثقال طلا نیز به کانال بالاتر راه یافت.

با نگاه به سخنان جرمی پاول به نظر می‌رسد ریسک رکود اقتصادی در آمریکا کاهشی است. رونق بازار طلای جهانی بعد از سخنرانی هفته گذشته رئیس فدرال رزرو قیمت طلا را با روند افزایشی همراه کرده است.

در هفته گذشته بانک مرکزی قیمت دلار را در نیمه ابتدایی کانال 36 هزار تومانی نگه داشت. تحلیلگران فنی معتقد بودند این محدوده منطقه مقاومتی اسکناس آمریکایی است و در پی کنترل قیمت، بازار طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت. امروز اما محدوده مذکور برای دلار شکست و فلز گران‌بها در بازار داخلی به کانال جدید نزدیک‌تر شد.

امروز شنبه 19 آذر 1401، قیمت سکه امامی نزدیک به 400 هزار تومان افزایش قیمت داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت حدودی 17 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

این در حالی بود که قیمت این قطعه از سکه در هفته گذشته به محدوده 17میلیون و 600 هزار تومانی رسید اما نتوانست بالاتر رود. به طوری که در روز دوشنبه هفته گذشته با کاهش شدید قیمت در برخی ساعات به انتهای کانال 16 میلیون تومانی نیز ورود کرد.

سکه بهار آزادی هم بیش از 300 هزار تومان گران شد و با قیمت 17 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه هر کدام 270 هزار تومان افزایش قیمت داشتند. نیم سکه امروز 10 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم به قیمت 7 میلیون و 500 هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد قیمت این قطعات سکه در کانال جدید تثبیت شده‌اند.

سکه گرمی در هفته گذشته کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشته و در حدود 5 تا 20 هزار تومان افزایش داشت. این قطعه از سکه امروز 40 هزار تومان گران شد و به قیمت 3 میلیون و 750 هزار تومان رسید.

امروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا امروز 157 هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم اکنون هر مثقال طلا با قیمت 7 میلیون و 61 هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با رشد 37 هزار و 400 تومانی به قیمت یک میلیون و 630 هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم یک میلیون و 599 هزار تومان شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته 27 هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه افزایشی است؟

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. در ابتدای ساعات معاملاتی با نوسان صعودی در تمام قطعات سکه همراه بود. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه بهار آزادی و سکه گرمی روند کاهشی قیمت دارند.

ربع سکه امروز بیشترین رشد حباب قیمت را داشت و همچنان در خانواده خود با بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان حباب، پرچمدار بیشترین حباب در میان قطعات سکه است./ تجارت نیوز

هم اکنون دیگران می خوانند 20 آذر 1401 - 00:08

بیشتر بخوانید

طلا رکورد زد | اعلام قیمت سکه و طلا روز 20 آذر ماه 1401 2