جمعه 13 مهر 1403

عابر پیاده در زنجان در برخورد خودروی سواری جان باخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عابر پیاده در زنجان در برخورد خودروی سواری جان باخت

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عابر پیاده حین عبور از عرض خیابان کمربندی شمالی شهر زنجان بر اثر برخورد خودروی سواری پژو 405 جان خود را از دست داد.

سرهنگ محمدحسن خلجی، شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه مرگبار، در مسیر ارتباطی پنج بانده، اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: خودروی سواری پژو که از سمت سیلو به میدان بسیج درحال حرکت بود با این عابر پیاده که مردی 75 ساله بود به شدت برخورد کرد و صحنه‌ای تلخ را رقم زد.

خلجی با بیان اینکه مرد عابر بر اثر شدت برخورد خودروی سواری به هوا پرتاب و سپس نقش بر زمین شده بود، تصریح کرد: این پیرمرد که از نقاط مختلف بدن به شدت صدمه دیده بود از سوی عوامل اورژانس به منظور درمان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شد اما به رغم تلاش یک ساعته تیم پزشکی به کام مرگ فرو رفت.

وی با بیان اینکه راننده خودروی سواری پژو 405 نقره‌ای رنگ از صحنه تصادف متواری شده است از نامبرده خواست خود را در اسرع وقت به پلیس معرفی کرده و جرم خود را سنگین‌تر نکند.

خلجی ادامه داد: این مسیر ارتباطی مجهز به دوربین‌های کنترل و نظارت است که با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده از تصاویر ضبط شده، راننده خاطی بزودی در دام قانون گرفتار خواهد شد.

وی علت وقوع این حادثه را سرعت بالای خودروی پژو 405 دانست و افزود: راننده این خودروی سواری از سوی کارشناسان پلیس راهور زنجان به علت داشتن سرعت بالا و عدم توجه به جلو، مقصر این حادثه شناخته شد.

طی 2 ماهه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت ماه) چهار نفر و از ابتدای خرداد ماه تاکنون نیز سه نفر (یک نفر در ابهر و 2 نفر در شهر زنجان) بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.

وی، افزود: در مجموع چهار نفر از جانباختگان در شهر زنجان، 2 نفر در شهرستان ابهر و یک نفر نیز در شهرستان طارم، دچار حادثه رانندگی شدند.

خلجی با یادآوری اینکه طی 2 ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر بود، اظهار داشت: سال 97 تعداد 38 نفر و سال 98 نیز 35 نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.

*س_برچسب‌ها_س*