شنبه 14 مهر 1403

عایدات 6 موقوفه زنجان برای تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عایدات 6 موقوفه زنجان برای تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند هزینه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با اجرای طرح مهر تحصیلی، عایدات 6 موقوفه در این استان برای تهیه بسته‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند هزینه شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 700 دانش آموز نیازمند از اجرای این طرح بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: بسته مهر تحصیلی شامل کیف، دفتر و لوازم التحریر متناسب با نیاز دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به طرح های خیریه اجرا شده توسط اوقاف در نیمه نخست امسال، اظهار داشت: ما همواره اعلام کرده ایم که اوقاف ظرفیت های بسیار خوبی دارد و می توان در محرومیت زدایی و خدمت به محرومان بر اساس نیت واقفان از ظرفیت موقوفه ها خوب استفاده کرد.

کرمی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای سیاست‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه، امسال نیز اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند کرده است.

گفتنی است در زمان حاضر شمار موقوفه های استان زنجان 2 هزارو 800 مورد است که این موقوفه ها بالغ بر 31 هزار رقبه را شامل می شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان حدود 50 درصد از نیت های موقوفه های این استان مربوط به تعزیه داری حضرت سیدالشهدا (ع) و 18 درصد مربوط به حوزه درمان است.

کرمی به لزوم ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف های مرتبط با نیازهای روز جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اکنون حوزه های اجتماعی همچون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تهیه مسکن، کمک به تحصیل و ازدواج نیازمند توجه واقفان است.

*س_برچسب‌ها_س*