شنبه 31 شهریور 1403

عراقچی شهادت «ابراهیم عقیل» را به سید حسن نصرالله تسلیت گفت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
عراقچی شهادت «ابراهیم عقیل» را به سید حسن نصرالله تسلیت گفت

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت ابراهیم عقیل فرمانده مجاهد و قهرمان مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت ابراهیم عقیل فرمانده مجاهد و قهرمان مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت ابراهیم عقیل فرمانده مجاهد و قهرمان مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی به همراه جمعی از فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَ اللَهَ اشتَرَی مِنَ المُؤمِنِینَ أَنفُسَهُم وَأَموَالَهُم بِأَنَ لَهُمُ الجَنَهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَهِ فَیَقتُلُونَ وَیُقتَلُونَ وَعدًا عَلَیهِ حَقًا فِی التَورَاهِ وَالاِنجِیلِ وَالقُرآنِ وَمَن أَوفَی بِعَهدِهِ مِنَ اللَهِ فَاستَبشِرُوا بِبَیعِکُمُ الَذِی بَایَعتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظِیمُ (سوره توبه آیه 111)

برادر ارجمند و مجاهد حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل محترم حزب الله لبنان

سلام علیکم؛

خبر شهادت فرمانده مجاهد و قهرمان جبهه مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی جناب آقای ابراهیم عقیل به همراه جمعی از فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی لبنان در حمله تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی را به جنابعالی، مسئولان و رزمندگان حزب‌الله، دولت و مردم مقاوم و شجاع لبنان و خانواده‌های بزرگوار این شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

شهادت در مسیر آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف و حمایت و دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که حدود یک سال است تحت وحشیانه‌ترین جنایات جنگی و نسل‌کشی از سوی رژیم تروریست صهیونیستی قرار دارند، افتخاری بزرگ و تبلور پایبندی به موازین اخلاقی و انسانی و عمل به دستورات الهی و دین مبین اسلام و سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار (علیهم السلام) در یاری مظلوم در مقابل ظالم برای همه مجاهدان و شهدای بزرگ مقاومت است.

همزمان با ورود به شهر نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وظیفه اسلامی و انسانی خود می‌دانم تا صدای رسای حق‌خواهی مردم قهرمان فلسطین و لبنان در مقابل رژیم متجاوز و جنایتکار صهیونیستی باشم، رژیمی پلید و خونریز که جنایات اخیرش در توسل به شیوه‌های شنیع و مخوف تروریستی و کشتار جمعی انسان‌ها بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچ یک از موازین و مقررات بین‌المللی پایبندی ندارد و حتی به قیمت به مخاطره انداختن صلح و امنیت منطقه و جهان، درصدد تحقق اهداف نامشروع و اشغالگرانه خود است.

به فضل و مدد الهی و با مجاهدت رزمندگان شجاع جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و سراسر منطقه غرب آسیا و بویژه بیداری جهانی در مقابل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، مبارزه و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تا رهایی مردم فلسطین از اشغال و تجاوز مصمم‌تر از گذشته تداوم یافته و نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف است.

یاد و خاطره آن مجاهدان راستین و شجاع در راه خدا را گرامی می‌دارم و در روزهای میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام، از درگاه الهی برای آن مجاهدان شهید، علو درجات و همجواری با حضرت رسول (ص) مسئلت می‌نمایم.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه