دوشنبه 2 مهر 1403

عربستان سعودی

عربستان سعودی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نظرسنجی سالانه واحد اطلاعات اکونومیست نشان می‌دهد که شهر وین پایتخت اتریش در سال 2024 برای سومین بار در صدر رتبه‌بندی زیست‌پذیرترین شهرهای جهان قرار دارد. دمشق در سوریه همچنان در انتهای این رتبه‌بندی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به رغم تصورات ناپخته بسیاری از سیاستمداران در ایران همچنان دسترسی به زیرساخت‌های مطمئن و امن برای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران وجود ندارد. متخصصان ایرانی در لبه تکنولوژی قرار ندارند و علت آن قطع دسترسی و ارتباط با اقتصاد جهانی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس اصل شصتم قانون اساسی، اعمال قوه مجریه به جز در مواردی که مستقیماً بر عهده مقام معظم رهبری است، از طریق رئیس جمهور و وزراء است. بنا بر این انتخابات ریاست جمهوری اهمیت مضاعفی دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخستین تصاویر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در عربستان سعودی منتشر شد. ایرنا با انتشار این تصویر از حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه در پای صندوق‌های رای در مکه و مدینه خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه عصر ایران

علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی از روند رای گیری در شعب اخذ رای در عربستان اظهار رضایت کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر کشور گفت: ما یک عذرخواهی نیز باید از ایرانیان خارج از کشور داشته باشیم که شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانیم رای همه ایرانیان را جلب کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از هشت صبح امروز آغاز و براساس اعلام وزارت کشور تا ساعت 18 ادامه دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آذری جهرمی گفت: مادرم روی قول آقای پزشکیان حساب کرد و اول وقت برای ایران رای خود را در جهرم داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محسن بختیار، سفیر ایران در چین گفت: برگزاری انتخابات در چین به اتمام رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه عربستان سعودی، بامداد امروز خبر داد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور و «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، شیروی افزود: این خبرنگاران علاوه بر تهران در مشهد، قم، اهواز، سنندج، تبریز و اصفهان و شیراز نیز حضور میدانی دارند. وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر رسانه‌های خارجی طی چند دوره گذشته از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گفت: رسانه‌های 34 کشور‌های اتریش، اسپانیا، استرالیا، امریکا، انگلستان، ایتالیا،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه مشرق نیوز

علیرضا شیروی گفت: بیش از 520 خبرنگار و نماینده 190 رسانه خارجی مقیم و غیرمقیم از 34 کشور جهان با حضور در کشور، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش میدانی می‌دهند.

وب‌گاه فرارو

روزنامه الریاضیه عربستان خبر داد باشگاه‌های لیگ عربستان در فصل نقل و انتقالات تابستانی برای جذب یک ستاره یوونتوس وارد رقابت شده‌اند.