یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

عکسی از داماد حداد عادل در راهپیمایی امسال اربعین در عراق را که مشغول استراحت است می بینید.

زائران تا قبل از اربعین به کشور بازگردند و مدت ماندگاری و زمان حضور در عتبات عالیات و خصوصا شهر کربلا را کاهش دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» امسال چند فیلم با محوریت بحران مهاجران غیرقانونی را در برنامه نمایش قرار داده است.

بانک مرکزی جزئیات و تمهیدات عرضه ارز اربعین حسینی از طریق پنج بانک عامل در سال 1402 را اعلام کرد، بر این اساس سرپرستان خانوار می‌توانند با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده نسبت به خرید ارز اربعین، از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام کنند./ منبع: ایسنا

عضو کمیسیون عمران مجلس: رسانه های از مرگ دریاچه ارومیه می نویسند اما باید گفت بحث دریاچه واژه ای نیست، بلکه اگر تداوم خشکی دریاچه ارومیه و روند موجود ادامه پیدا کند، ابدا امیدی به احیای دریاچه ارومیه نخواهیم داشت.

محمد رییس زاده: بی شک یکی از دلایل در این موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.

معاون دیوان عدالت اداری گفت: رییس سازمان سنجش علی‌رغم ابلاغ امر در چند نوبت و اطلاع از موضوع به دستور موقت عمل نکرده است؛ به همین دلیل شعبه مورد نظر مراتب استنکاف را به معاونت قضایی منعکس کرد و‌بعد از آن حکم انفصال صادر شده است.

از فو هسی، نخستین فرمانروا از سه فرمانروای افسانه ای چین، در افسانه‌ها به عنوان ابداع‌کننده نوشتار، ماهی گیری و تله گذاشتن برای حیوانات نام برده می شود.

روزنامه جروزالم پست در مطلبی که به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نقل کرده، نوشته است: "توافق صورت گرفته برنامه هسته ای ایران را پایان نمی‌دهد و تنها به تأمین مالی گروه‌های وابسته به ایران در منطقه کمک می‌کند."

از جاده ها تا نماهای ساختمان و لوله های زهکشی، از پلاستیک بازیافتی می توان در بسیاری از زیرساخت های رایج و پروژه های ساختمانی استفاده کرد.

وزارت ارتباطات عراق: بر اساس بخشنامه نخست وزیر محترم از فردا (یکشنبه) ممنوعیت پیام رسان تلگرام در عراق لغو می شود.

محمد اسلامی: امروز بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد. داشتن این ظرفیت‌های استراتژیک، زمانی برای ما حکم ورود به یک منطقه ممنوعه را داشت، اما ما به آن ورود کردیم. در هر صورت، امروز در یک نبرد نابرابر هستیم و همه چیز را در همین شرایط به‌دست آورده‌ایم، اما باید بیشتر کار و از آن محافظت کنیم.

نتیجه تا پایان وقت‌های اضافه پابرجا ماند تا النصر در جنگ ستارگان با درخشش رونالدو 2 بر یک الهلال را شکست داده و قهرمان جام باشگاه‌های عربی شود.

سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در جلسه «هیات پیگیری اجرای قانون اساسی»، با اشاره به اینکه قانون، رئیس جمهور را مسئول اجرای قانون اساسی می‌داند، احصا و اعلام ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی را از وظایف این هیات دانست و بر یافتن راهکارهای اجرای کامل قانون اساسی تاکید کرد.

«نایف بن بندر السدیری» سفیر عربستان در اردن امروز شنبه نسخه‌ای از استوارنامه خود به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار و غیر مقیم در فلسطین و سرکنسول در بیت‌المقدس را تحویل «مجدی الخالدی» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دیپلماتیک داده است.