جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

اکنون میزان ذخایر خون در میانگین کل کشور، 9 روز است. در چهار استان اصفهان، فارس، هرمزگان و مازندران زیر شش روز و در تهران شاخص ذخیره بالای 8.5 روز است. حال از آنجایی که فراورده‌های خونی، محصولاتی بیولوژیک هستند و تاریخ انقضای محدودی دارند، باید مرتبا مصرف و جایگزین شود.

نظام حزب مسلط ممکن است از لحاظ روان‌شناختی خودجاودانه‌ساز باشد. یعنی مردم را از تغییر بترساند و در قدرت بودن یک حزب خاص را "طبیعی" جلوه دهد.

اگر وی معتقد نیست که خدا رحمتش بر غضبش سبقت دارد؟ خدایی که رحمتش بر غضبش سبقت دارد، چطور «اکثریتِ باحجاب» را به واسطه «اقلیت بی‌حجاب» مجازات می‌کند و برف و باران را از همگان دریغ می‌دارد؟

کاهش سطح هوشیاری و اختلال حواس و کلام مرحله بعدی سرمازدگی است؛ کرختی و نبض ضعیف نیز فاز بعدی و در نهایت کاهش دمای بدن از 37 درجه استاندارد به 20 درجه از علائم دیگر است.

هدف از این یادداشت‌های تفاهم که تحت نظارت محمد بن زاید، رئیس امارات و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امضا شد، تقویت پایه‌های همکاری مشترک بین دو کشور است.

از سه شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

در هنگام استراحت و حالات عادی، روند اکسیژن‌رسانی برای قلب کار سختی نیست؛ اما در حین ورزش و یا انجام فعالیت‌های شدید و سنگین، ماهیچه قلب به طور چشمگیری به اکسیژن نیاز پیدا می‌کند و در چنین وضعیتی ممکن است اکسیژن به قدر کافی تأمین نشود. پارو کردن برف در زمره فعالیت‌هایی قرار دارد که سبب افزایش این نیاز قلب می‌شود.

اوجی: قطع گاز ترکمنستان به‌واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق‌آباد پایتخت این کشور و استان‌های مجاور آن در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.

برودت هوا و استمرارش در کشور تقریباً بخش عمده‌ای از کشور را تحت تاثیر قرار داده و نزدیک به 27 استان دمای کمتر از صفر درجه را دارند و خیلی از استان‌های ما برودتی نزدیک به منفی 28 و منفی 29 را تجربه کردند که در 14 سال اخیر بی سابقه بوده است.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه قوانین غرب زن را مثل کالا در اختیار مرد قرار داده است و ارتباطات خارج از رابطه زناشویی باعث شده مادران فرزندانی را بزرگ کنند که پدر هیچ مسئولیتی را در قبال آنها بر عهده نمی‌گیرد، گفت: گاهی داشته‌ها، هویت و ارزش‌هایمان نادیده گرفته شده و تحقیر می‌شود؛ از این رو ما نیاز داریم دچار خودتحقیری‌ها نشویم.

این مدل که به نام 2023 کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ (2023 Carroll Shelby Centennial Edition Mustang) شناخته می شود، نسخه ویژه ای با تولید محدود است.

تغییرات و بازنگری آیین‌نامه انضباطی دانشجویان در این روز‌ها نسبت به تغییرات گذشته متفاوت نیست و تغییراتی با توجه به شرایط صورت گرفته است. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع بازنگری آیین‌نامه‌های انضباطی، بار دیگر آیین‌نامه انضباطی قبلی را بازنگری کرده است.

فیلترینگ باعث عصبانیت خیلی از دانش آموزان، دانشجویان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی شده است.

شهروند اسرائیل: "ما شاهد روندی هستیم که در آن حقوق مردم از سوی حاکمیت دینی ضایع می‌شود و خواهان اجتناب از آن هستیم".