جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه آنچه که الان مهم است این است که دولت ارز 28500 تومانی را برای کالای اساسی حفظ کند، گفت: «دولت یا باید از همان ابتدا نرخ ارز را شناور مدیریت شده اعلام می‌کرد و می‌توانست برخی از کالا را از طریق دیگری به صورت یارانه‌ای به دست مردم می‌رساند اما چندین نرخ را اعلام کرد حالا اگر بخواهد نرخ ترجیحی را حذف کند یک شوک اقتصادی دیگری وارد می‌کند.»

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از پروتئین، در کاهش فشار خون مؤثر است. افرادی که پروتئین بیشتری از منابع گیاهی یا حیوانی دریافت می‌کنند، احتمال ابتلا به فشار خون بالا به مرور در آنها کمتر می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌شده، ترکیبات موجود در سفیده تخم مرغ با قابلیت کاهش فشارخون، تأثیری مشابه با مصرف دوز پایین نوعی داروی فشارخون (به نام کاپتوپریل) دارد.

در این برگ بازجویی که در زندان قصر تنظیم شده، آیت الله خمینی فقط نوشته‌اند: «‌چون استقلال قضایی در ایران نیست و قضات محترم در تحت فشار هستند، نمی‌توانم به بازپرسی جواب دهم».

پتک فیلیپ یکی از برند‌های لوکس ساعت است که به‌خاطر دست‌ساز بودن و موتور مکانیکی یا کاربرد طلا و سنگ قیمتی در ساخت قاب شهرت دارد. بعضی از این ساعت‌ها تولید محدود دارند و گاهی پایشان به حراج کریستی باز می‌شود

در حقیقت یک سوم از کسانی که به افزایش فشار خون مبتلا هستند از بیماری‌شان هیچ اطلاعی ندارند و تنها راه قطعی برای این که شما را از وضعیت فشار خونتان باخبر کند، کنترل مداوم آن به وسیله پزشک است.

با تصمیم هیئت رئیسه سازمان لیگ و کمیته مسابقات، فینال جام حذفی چهارشنبه هفته آتی، ساعت 18:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

ماجرایی که در ابتدا همه‌گان آن را انکار و تکذیب می‌کردند، حالا بر سر ابعاد و عمق رانت اخذ شده در آن رقابتی بر پا شده است. دیگر کسی نه تنها ماجرا را انکار نمی‌کند، بلکه بحث بر سر آن است که استفاده از رانت خودرو به مساله عمومی میان مجموعه دولت و مجلس تعمیم داده شود

اعضای کمیته انقلابی برآمده از مدرسه دارالفنون و در مجموع 57 روشنفکر رادیکال عصر مشروطه بودند. سردار اسعد بختیاری، سید جمال‌الدین واعظ اصفهانی، ملک‌المتکلمین، سلیمان‌میرزا اسکندری، سیدحسن تقی‌زاده و علی‌اکبر دهخدا از اعضای آن بودند.

از سوی دیگر با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه‌نشینی و رشد جمعیت شهر‌های اقماری تهران شده و همین افزایش تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مسکن شهر‌های نزدیک به تهران را بالا برده است به طوری که مشخصا در پردیس در برخی از فاز‌ها قیمت مسکن هم تراز با قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران است.

این پرنده با نام کورکور سیاه یا زغن (کایت سیاه) با بال‌های دراز و زاویه‌دار و دم دوشاخه خود شناخته می‌شود.

وزیر گردشگری مصر تاکید کرد که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت های گردشگری می توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می توانند به جنوب سینا سفر کنند.

چینکو تره (به معنی "پنج سرزمین") یک منطقه ساحلی در لیگوریا، در شمال غربی ایتالیا است. این شهر در غرب استان لا اسپتزیا قرار دارد و شامل پنج روستا است: مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره می‌شود. خط ساحلی، پنج روستا، و دامنه‌های تپه‌های اطراف، همگی بخشی از پارک ملی سینکو تره و در لیست میراث جهانی یونسکو هستند.

نجاری با اشاره به سخنان وزیر کار در جلسات شورایعالی کار مبنی بر اینکه آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سال آینده تورم را کاهش خواهد داد و کارگران نگران نباشند، گفت: باید به ایشان بگوییم که دولت و وزرای اقتصادی آن متاسفانه کم‌بنیه‌تر از آن هستند که بتوانند به وعده‌های مهار تورم خود عمل کنند.

کنعانی: از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی های سیاسی قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: برای کنکورهای آتی باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.