جمعه 7 اردیبهشت 1403

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

با وجود اینکه هزاران زبان در سراسر جهان صحبت می‌شود، یک مطالعه جدید نشان داده است که یک سیستم ارتباطی غیرکلامی و جهانی وجود دارد که فراتر از زبان‌ها پیش می‌رود.

باید به این نکته دقت کنید که فصل گلدهی این گل تنها دو تا سه هفته است. پس از آن گل خشک شده و می‌ریزد. چنانچه نگهداری از گل سنبل بعد از گل دادن درست باشد، شاهد گل دادن آن در سال آینده خواهید بود.

بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز شنبه شانزدهم دی‌ماه با ثبت عدد 102 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

باستان‌شناسان عقیده دارند این یافته‌ها بقایای دودمان سلطنتی شیا (Xia) هستند که بسیاری از تاریخ‌دانان آن را تنها یک اسطوره می‌دانند.

تیمی از باستان‌شناسان، با مطالعه روی سیستم یک دیوار 405 کیلومتری در شرق مغولستان که به نام «قوس مغولستان» معروف است، اطلاعات جالب توجهی را درباره تاریخ و نحوه ساخت این سازه باستانی به دست آورده‌اند.

ماسک جدید شرکت Skyted طراحی چندان جذابی ندارد و در نگاه اول بیشتر شبیه پوزه‌بند است. همین سبک طراحی باعث شده این محصول در شبکه‌های اجتماعی دست‌مایه‌ی میم‌ها شود. البته ساختار ماسک‌هایی با طراحی عجیب، بی‌سابقه نیست و سال گذشته ماسک دایسون زون سروصدای زیادی به پا کرده بود.

شاخص کیفیت هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 98 قرار گرفته بود و هوا همچنان در وضعیت قابل قبول بود.

بیرانوند از ناحیه استخوان ساق پا دچار ضرب‌دیدگی شده است و با چند جلسه استراحت مشکلی برای همراهی تیم ملی نخواهد داشت.

طبق اعلام روزنامه گلوبو اسپورت قرار است که دوریوال جونیور، سرمربی سائوپائولو، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال برزیل انتخاب شود و هدایت این تیم را در کوپاآمه‌ریکا بر عهده بگیرد.

وست دارید چربی دور شکمتان را از بین ببرید، اما ورزش کردن برایتان خسته کننده است یا وقت کافی برای آن ندارید؟ نگران نباشید!

دانشمندان الگوریتمی ساخته اند که از داستان زندگی افراد برای پیش بینی کیفیت زندگی و زمان مرگشان استفاده می کند.

وزیر خارجه آمریکا بعد از ترکیه قرار است روز دوشنبه وارد تل‌آویو شود. انتظار می‌رود جلوگیری از گسترش جنگ غزه هدف اصلی سفر آنتونی بلینکن به منطقه باشد.

با توجه به وضعیت بحرانی سد‌ها چه راهکار‌هایی برای گذراندن کم آبی در بهار و تابستان وجود دارد و چرا برای دوره کم آبی پیش بینی‌های لازم اندیشیده نشده است.

ژاپن به دلیل نزدیکی به حلقه آتش اقیانوس آرام، از زلزله‌خیزترین کشورهای دنیا است. حلقه آتش، کمربندی در حوضه اقیانوس آرام است که در حدود 81 درصد از بزرگ‌ترین زلزله‌ها و فعالیت‌های آتش‌فشانی جهان در این منطقه اتفاق می‌افتند. تنها در سال 2016، در حدود 6500 زمین‌لرزه در ژاپن به ثبت رسیده است.‌

محققانی در ACS Food Science & Technology گزارش داده‌اند که یک سالاد گیاهی خوشمزه را به عنوان وعده غذایی فضایی بهینه تولید کرده اند. آن‌ها مواد تازه‌ای را انتخاب کردند که نیاز‌های تغذیه‌ای تخصصی فضانوردان را برآورده می‌کند و می‌تواند در فضا رشد کند.