یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

علیرضا بیرانوند جای استقلال و پرسپولیس را عوض کرد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
علیرضا بیرانوند جای استقلال و پرسپولیس را عوض کرد

نکونام در حالی نگران شرایط آماده‌سازی تیمش است که می‌گوید هنوز چشم‌انتظار تعیین وضعیت هفت بازیکن است. البته شاید مهم‌ترین کلافگی او به اینجا برگردد که نمی‌داند این مشکلات را باید با چه کسی در میان بگذارد. تیم استقلال برخلاف پرسپولیس، از مدت‌ها قبل با سرپرست اداره شده و حالا هم که آقای سرپرست استعفایش را نوشته و رفته است. وزارت ورزش هم به‌عنوان یکی از متولیان اصلی می‌گوید تا زمانی که...

کمتر کسی تصور می‌کرد شرایط پرسپولیس در 72 ساعت گذشته ناگهان از جهنم به گلستان تبدیل شود. اگر این خوش‌بینی هم وجود داشت، باز کمتر کسی تصور می‌کرد شرایط رو به گلستان استقلال ناگهان جهنمی شود؛ ولی این اتفاق در چشم به‌هم‌زدنی رخ داد تا جای دو تیم بحران‌زاده با یکدیگر عوض شود. ماجرا از این قرار بود که پرسپولیسی‌ها برخلاف استقلال تمرینات را شروع نکرده و با تعدادی از بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی هم تمدید نکرده بودند.

از همه بدتر اینکه ستاره تأثیرگذار آن‌ها یعنی علیرضا بیرانوند هم پایش را در یک کفش کرده بود که از استقلال پیشنهاد مالی سرسام‌آوری دارد و می‌خواهد به اردوی رقیب برود. کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در جلسه هیئت‌رئیسه با صدای بلند علیه یکدیگر حرف زده و اعتراض کردند.

اولی با قیافه‌ای درهم باشگاه را ترک کرد و دومی هم از ترس انتقاد هواداران، زیر کُت، روی صندلی عقب ماشین دراز کشید تا از دیدرس خارج شود؛ ولی در مقابل استقلالی‌ها مسرور از یک شکار بزرگ، وعده قریب‌الوقوع حضور علیرضا بیرانوند و ساختن تیمی قدرتمند را برای جواد نکونام می‌دادند. آن‌ها می‌گفتند کار تمام است و ضربه مهلکی به رقیب زده‌اند. تمرینات این تیم هم زودتر از پرسپولیس استارت خورده و هواداران این باشگاه امید زیادی داشتند که برای پیش‌فصل شرایط بهتری از تیم سرخ‌پوش داشته باشند.

در میان این‌همه خوشی، ولی ناگهان بیرانوند سر از باشگاه پرسپولیس درآورد و نیمه‌شب قراردادش را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد. این شوک اصلی به استقلالی‌ها نبود؛ چون اندکی بعد خبر رسید که حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، که وعده جذب بیرانوند و پرداخت رقم سنگین به او را داده بود، با نوشتن متنی در فضای مجازی، خبر از خالی‌بودن صندوق مالی استقلال داد و استعفایش را نوشت. جواد نکونام، سرمربی استقلال، با انتشار یک استوری از قیافه ناراحت هواداران استقلال نوشت که مظلوم هواداران....

این تیم که ساعات خوشی را تجربه می‌کرد، یکباره چنان سقوط کرد که کار به رواج شایعه نادرست جواد نکونام هم کشیده شد؛ ولی در مقابل رضا درویش که از دست هواداران و خبرنگاران فراری بود، مانند پادشاهی که جنگ بزرگی را فتح کرده، همان نیمه‌شب روبه‌روی خبرنگاران ایستاد و از موفقیتش در بازار نقل‌و انتقالات و پایان مشکلات احتمالی خبر داد. پرسپولیسی‌ها صبح روز بعد، ضربه مهلک‌تری را هم به استقلال زدند و مسعود ریگی، هافبک سابق همین تیم آبی‌پوش تهرانی را که فصل گذشته در سپاهان بازی می‌کرد، خریدند.

در کنارش قرارداد سعید صادقی که یحیی تأکید زیادی روی حفظش داشت، هم تمدید شد تا ساعات جهنمی سرخ به پایان برسد؛ ولی در استقلال همه چیز روی هواست؛ جواد نکونام برای چندمین بار مصاحبه کرده که از وضعیت نقل‌و‌انتقالات تیمش راضی نیست. او می‌گوید مهدی قایدی و محمد محبی دو ستاره فصل پیش استقلال را هر طور شده، برای فصل آتی می‌خواهد؛ ولی ظاهرا اولی سر از امارات درآورده و دومی هم قرار است به تیمی از روسیه برود. وضعیت تمدید قرارداد‌ها در این باشگاه هم بغرنج شده و اکنون در‌حالی‌که نه سیلوا شرایط باثباتی دارد و نه شرایط برای ادامه حضور عارف غلامی مهیا شده، محمدحسین مرادمند به طور ضمنی با این باشگاه خداحافظی کرده تا بحران بیش‌از‌پیش گریبان جواد را بگیرد. این‌ها همه با درنظر‌گرفتن این مورد است که پیش‌از‌این سیدحسین حسینی از این تیم خداحافظی کرده و سعید مهری هم قراردادش را به طور یک‌طرفه فسخ کرده است.

نکونام در حالی نگران شرایط آماده‌سازی تیمش است که می‌گوید هنوز چشم‌انتظار تعیین وضعیت هفت بازیکن است. البته شاید مهم‌ترین کلافگی او به اینجا برگردد که نمی‌داند این مشکلات را باید با چه کسی در میان بگذارد. تیم استقلال برخلاف پرسپولیس، از مدت‌ها قبل با سرپرست اداره شده و حالا هم که آقای سرپرست استعفایش را نوشته و رفته است. وزارت ورزش هم به‌عنوان یکی از متولیان اصلی می‌گوید تا زمانی که به‌صورت کتبی استعفایی به دستش نرسد، کریمی را سرپرست استقلال می‌داند. ساعات جهنمی استقلال از 72 ساعت قبل آغاز شده است....

منبع: روزنامه شرق از میان اخبار

باورنکردنی؛ بیرانوند شهاب زاهدی را به پرسپولیس آورد

(عکس) کیلیان امباپه کنار کیم کارداشیان دیده شد

(عکس) استوری معنادار احسان علیخانی برای کریم باقری

تیم ملی والیبال به بلغارستان هم باخت؛ تداوم ناکامی