سه‌شنبه 10 مهر 1403

علی یونسی: ماموستا محمدی عالمی دوراندیش بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
علی یونسی: ماموستا محمدی عالمی دوراندیش بود

کرمانشاه - ایرنا - مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: مرحوم ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه عالمی وارسته از ذریه طیبه پیامبر گرامی اسلام (ص) با مشی اعتدالی و دوراندیش بود و در ترویج و تثبیت ارزش‌های تقریبی و انقلابی مجاهدت فراوان کرد.

علی یونسی روز سه شنبه در پیام تسلیت خود آورده است:«درگذشت عالم ربانی جناب حاج ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مایه تاثر واندوه فراوان شد. این عالم وارسته از ذریه طیبه پیامبر گرامی (ص) همواره عالمی عامل با مشی اعتدالی و دوراندیشی بود و در ترویج و تثبیت ارزش های تقریبی وانقلابی مجاهدت فراوان نمود. اینجانب ضایعه وارده را به جامعه اهل سنت، سادات شریف منطفه ومردم فهیم استان کرمانشاه و خاندان آن مرحوم تسلیت می گویم و از خداوند بی همتا برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر وسلامتی را مسالت دارم.»

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه 20 مرداد در 79 سالگی براثر عارضه کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه است و از سال 1378 تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده دارد.

ماموستا محمدی از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال 1371 با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر 77 در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال 1378 نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

*س_برچسب‌ها_س*