یک‌شنبه 10 تیر 1403

عمران خان و همسرش محکوم شدند + جزئیات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
عمران خان و همسرش محکوم شدند + جزئیات

دادگاه تجدیدنظر در پاکستان امروز - پنج‌شنبه - محکومیت و حکم هفت سال زندان عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور و همسرش را به دلیل ازدواجشان در سال 2018 که غیرقانونی تشخیص داده شد، تایید کرد.

این تصمیم با محکومیت شدید طرفداران عمران خان و حزب او مواجه شد که انتظار داشتند این زوج به قید وثیقه آزاد شوند. این حکم 2 روز پس از پایان استدلال وکیل مدافع و خواهان که شوهر سابق بشری بی‌بی، همسر عمران خان است، صادر شد.

در ماه فوریه، عمران خان و همسرش پس از اینکه دادگاه به این نتیجه رسید که این زوج قانون را نقض کرده‌اند، به هفت سال زندان محکوم شدند. طبق قانون پاکستان، یک زن بعد از طلاق باید سه ماه قبل از ازدواج مجدد صبر کند.

بشری بی بی، همسر سوم عمران خان است که قبلا با مردی ازدواج کرده بود که ادعا می‌کرد آنها در نوامبر 2017، کمتر از سه ماه قبل از ازدواج دوباره بشری با عمران خان، از هم جدا شدند. بشری بی‌بی اما می‌گوید آنها در اوت 2017 طلاق گرفتند. عمران خان و همسرش هرگونه قانون‌شکنی را رد می‌کنند.

عمران خان از زمان برکناری از سمت نخست‌وزیری پاکستان در سال 2022 از طریق رای عدم اعتماد در پارلمان، با بیش از 150 پرونده قضایی از جمله تحریک مردم به خشونت پس از دستگیری خود در ماه مه 2023 روبرو بوده است. او در حال گذراندن چندین دوره زندان در زندان راولپندی است.

او هرگونه تخلفی را رد کرده و حامیانش می‌گویند که این اتهامات دارای انگیزه سیاسی است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.