جمعه 28 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شبکه تلویزیونی الحدث عربستان سعودی ساعاتی پیش امروز یکشنبه به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که خبر رسانه‌ها در فرار عمر البشیر از زندان «کوبر» صحت ندارد و اخبار موثقی وجود دارد که وی هم‌اکنون در بیمارستان «السلاح الطبی» تحت مراقبت پزشکی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به دنبال اخبار ضد و نقیض از فرار «عمر البشیر»، رئیس جمهور مخلوع پیشین سودان در پی ناآرامی‌های اخیر در خارطوم، دفتر ژنرال عبدالفتاح برهان خبر منتشر شده از گریختن وی از زبان برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از جزئیات و علت فرار عمر البشیر از زندان با ما در ادامه همراه باشید.

وب‌گاه عصر ایران

همزمان با درگیری‌های سنگین در پایتخت سودان بر سر قدرت، شمار زیادی از زندانیان موجود در زندان «کوبر» در شمال خارطوم آزاد شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، العربیه در کانال تلگرامی خود در گزارشی خبر داد: تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی سودان ظهر امروز یکشنبه به وقت محلی از حمله به زندان «کوبر» در شهر خارطوم پایتخت این کشور و فرار ده ها زندانی از این زندان حکایت دارد. به گزارش العربیه، «عمر البشیر» رئیس جمهور برکنار شده سودان و برخی از مقامات حکومت سابق این کشور در این زندان به‌سر می برند. برخی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برخی رسانه‌ها مدعی فرار «عمر البشیر» رئیس‌جمهور برکنار شده سودان از زندان «کوبر» در خارطوم شده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیروهای واکنش سریع خبر داده بود، نیروهایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، چند شهر کلیدی سودان از جمله خارطوم، پایتخت این کشور از دیروز شنبه 26 اردیبهشت 1402، صحنه درگیری ارتش و کودتاچیان است. شبه‌نظامیانی که دست به کودتا زده‌اند کیستند؟ 1- کودتاچیان، شبه‌نظامیانی به نام نیروهای پشتیبانی سریع Rapid Support Forces (RSF) هستند. فرمانده آنها محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان است. 2- تعداد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ساعت روزه‌داری در کشورهای مختلف بر اساس موقعیت مکانی با یکدیگر متفاوت است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین که همیشه از سفرهای جهانی به سان اهرمی برای نمایش قدرت و همچون یک سلاح استفاده می‌کرد، حالا به واسطه حکم دیوان کیفری بین‌المللی داخل دیوارهای کرملین درگیر واقعیت آشکاری شده، دنیای پوتین کوچک‌تر شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پیش از این، مانور قدرت پوتین خارج از مرزها و قرار گرفتن در کانون توجه جهانی به او در داخل و برای خفه کردن منتقدان قدرت می داد، اما حالا شرایط تغییر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دنی آلوز پس از تقاضای طلاق همسرش از او در زندان اعتصاب غذا کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، روزنامه سودانی «الراکوبه» گزارش داد که سفارت انگلیس در سودان در حال حمایت مالی و تلاش برای ترغیب دانشجویان سودانی تحصیل کرده در اوکراین به منظور سازماندهی تظاهرات ضد روسیه همزمان با سالگرد آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین است. بر اساس گزارش این روزنامه به نقل از منابعی در خارطوم، این اقدام توسط نماینده سفارت انگلیس انجام...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

احسان علیخانی در صفحه اینستاگرامش به مرگ پیروز واکنش نشان داد.