جمعه 28 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

منابع سودانی از وخیم شدن وضعیت جسمانی رئیس‌جمهور سابق سودان و بستری شدن او در بخش مراقبت‌های ویژه خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حال رئیس‌جمهور سابق سودان وخیم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حال رئیس‌جمهور سابق سودان وخیم و بستری شدن او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفر منطقه ای وزیر خارجه کشورمان به حوزه بالکان صبح روز چهارشنبه به وقت محلی پایان یافت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بورل اظهار کرد: مهم این است که تلاش ها برای تشکیل یک دولت انتقالی سودانی غیر نظامی را شدت بخشیم، دولتی که امکان برگزاری انتخابات آزاد و شفاف را داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زینب موسوی، طنزپرداز، معروف به «امپراطور کوزکو» می‌گوید در دادگاه بدوی به 2 سال حبس محکوم شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مراکز تصمیم‌گیری غرب با تمرکز بر نقش جوانان و اعتراض به حجاب، در بستر شبکه اجتماعی، شعاری سه کلمه‌ای را بهانه‌ای برای تغییرات سیاسی - فرهنگی در برخی کشورها، قرار دادند: آزادی، کرامت و عدالت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات مالی راهی تانزانیا شد. امیرعبداللهیان روز چهارشنبه دوم شهریور ماه و در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از حضور در باماکو پایتخت جمهوری مالی و دیدار با مقامات این کشور راهی دارالسلام پایتخت تانزانیا شد. وی در مدت حضورش در باماکو که بنا به دعوت وزیر خارجه مالی صورت گرفت،...

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها رئیس‌جمهور اوکراین، چون یک عروسک خیمه‌شب‌بازی با چراغ سبز از تل‌آویو گمان می‌کرد که اگر چتر ناتو را تا مرز روسیه باز کند، به‌زودی دلارهای امریکایی به این کشور سرازیر می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مقامات سودانی شامگاه یکشنبه چهار زندانی سیاسی تحولات اخیر از جمله «عمر الدقیر» رئیس حزب کنگره سودان و یاسر عرمان (هر دو از رهبران ائتلاف قوی الحریه و التغییر) را آزاد کردند. در همین حال عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان نیز که روز یکشنبه از حبس خانگی خارج شده است، تاکید کرد که ایجاد یک اجماع ملی گسترده یک مسئولیت و پیش نیاز موفقیت دوره انتقالی است. حمدوک...

خبرگزاری دانا

توافق سیاسی میان نخست وزیر رها یافته از حبس خانگی با فرمانده ارتش سودان نتوانسته است معترضان به کودتای نظامی اخیر در این کشور را از ادامه تظاهرات بازدارد.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیا الیوم، چهار کشور آمریکا، عربستان، امارات و انگلیس روز چهارشنبه بیانیه مشترکی را صادر کرده و در آن از ارتش سودان خواستند دولت و مؤسسات کشور را غیرنظامیان هدایت می‌کنند، بازگرداند. در این بیانیه مشترک بر آزادی تمام بازداشت شدگان در رویداد‌های اخیر سودان و نیز لغو وضعیت فوق‌العاده تاکید شده است. در این بیانیه گفته شده است: خشونت مجدد...

خبرگزاری مهر

یک کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته برای نفوذ در آفریقا گفت: ردپای این رژیم را در کودتای اخیر سودان می‌توان دید.

خبرگزاری میزان

یک کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به حضور صهیونیست‌ها در رسیدن به اهداف خود در آفریقا گفت: پشت پرده بسیاری از منازعات قومی قبیله‌ای در آفریقا رژیم صهیونیستی است که با فروش تسلیحات و دامن زدن به این منازعات برای رسیدن به اهداف خود حرکت می‌کنند.