شنبه 7 مهر 1403

عملیات رسانه‌ای شبکه‌های سیما با محوریت تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عملیات رسانه‌ای شبکه‌های سیما با محوریت تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

بلافاصله پس از آغاز تجاوز وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت که منجر به شهادت سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله، جمعی از یاران و شهادت مردم مظلوم و بی دفاع لبنان شد، برنامه‌ها و فضای شبکه‌های تلویزیون در جهت این رخداد منعطف شدند و ویژه برنامه‌های زنده و تولیدی با رویکرد تبیینی، تحلیلی و آگاهی بخشی جدیدترین تحولات در جدول پخش شبکه‌ها جانمایی شدند و همچنان متناسب با شرایط پیش رو، عملیات رسانه‌ای سیما در شبکه‌های مختلف، طراحی و متناسب با شرایط دنبال خواهد شد.

در ادامه این گزارش به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مرتبط با این رویداد، اشاره شده است.

شبکه یک دو برنامه «جریان» با موضوعات شعر مقاومت و همچنین پوشش و تحلیل اتفاقات شب گذشته به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد.

همچنین برنامه «صبح بخیر ایران» و پرداخت مفصل به این موضوع به صورت (mc) روی آنتن رفت.

برنامه «سیمای خانواده» نیز به این موضوع پرداخت. پخش متناوب سرود و کلیپ درباره مقاومت با خط پیروزی حتمی از آن حزب الله است، نیز در فواصل برنامه‌ها روی آنتن می‌رود‌.

همچنین برنامه‌ای زنده و گفتگوی تلفنی با تحلیلگران مختلف نیز روی آنتن شبکه یک است.

شبکه دو

در پی حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت شبکه دو سیما از لحظات اولیه از ساعت 23 تا 2:30 بامداد با گفتگو‌های ویژه تلفنی با کارشناسان و همچنین گفتگو با علی صفری خبرنگار اعزامی به بیروت با اجرای سحر دانشور و همچنین پخش نماهنگ‌های مختلف مخاطبان را در جریان لحظه‌ای اتفاقات قرار داده است.

همچنین از شنبه مجموعه عملیات اقتدار با محوریت مبارزات نیرو‌های مقاومت فلسطین همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی حوالی ساعت 21:39 روانه آنتن شبکه دو سیما خواهد شد.

مستند قلب الامین با موضوع زوایای ناشناخته زندگی سید حسن نصرالله از کودکی تا بزرگسالی از زبان نزدیک‌ترین افراد نزدیک به ایشان و با حقایقی که برای اولین بار افشا می‌شود امشب 7 مهر حوالی ساعت 19 از شبکه دو پخش خواهد شد.

شبکه سه

برنامه «سیاست خارجی» با بررسی حوادث اخیر لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت با حضور کارشناسان و ارتباط زنده با مهمانان خارجی به جوانب مختلف حمله اسرائیل به بیروت پرداخت.

شبکه چهار

شبکه چهار در راستای این موضوع برنامه زنده طوفان الاقصی را شب گذشته در ساعت 22:30 پخش کرد و از امروز ویژه برنامه‌های خبری - تحلیلی نیم ساعته را در فواصل برنامه‌ها تحت عنوان «وضعیت جنگی» به صورت زنده در ساعت‌های 4، 8:30، 10، 12، 14:30، 17:30، و 20:30 به روی آنتن می‌برد.

شبکه افق

ویژه برنامه «به افق فلسطین» با موضوع حوادث اخیر لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، روی آنتن شبکه افق می‌رود. این برنامه به صورت یک سره با حضور کارشناسان مختلف پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن از شب گذشته برنامه‌ای به صورت زنده و مستقیم از شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) روی آنتن برده و همچنین امروز نیز از ساعت 10:30 با ویژه برنامه‌ای در خصوص حادثه اخیر، به این موضوع پرداخته است.

همچنین سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله و میان برنامه‌هایی نیز در این خصوص پخش شده است.

شبکه مستند

شبکه مستند با پخش مستند‌هایی جهت محکوم کردن حادثه تروریستی دیشب، مستند‌های «تنبیه»، «هبرون بدون روتوش»، «قله‌های برفی»، «سید ذوالفقار»، «ارابه عنکبوت»، «قنیطره مثلث آتش»، «وعده»، «غزه مبارزه برای آزادی»، «سلاح و معامله»، «داستان سمیر»، «سرزمین مادری»، «من‌های 75»، «مرز‌های مقاومت (باکس ناشنوایان)»، «معادله نصر»، «عماد»، «مسجدالاقصی» و «بیشه شیران» را در جدول پخش خود جانمایی کرده است.

شبکه نمایش

شبکه نمایش با پخش میان برنامه ها، کلیپ‌ها و جانمایی فیلم‌های سینمایی و تولیدات مرتبط با حوزه مقاومت و حادثه اخیر جدول پخش خود را متناسب با شرایط فعلی تغییر داده است.

شبکه‌های نسیم و سلامت نیز با پخش زیر نویس و نماهنگ‌های مقاومت و طوفان الاقصی به این موضوع می‌پردازند.

همچنین شبکه جهانی جام جم همزمان با جنایت صورت گرفته اقدام به دوقاب کردن پخش شبکه نموده و همزمان زیرنویس‌های شبکه خبر را نیز لحظه به لحظه تکرار می‌کند.

پنج مستند مرتبط با مردم مظلوم فلسطین و لبنان نیز در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

گفتنی است شبکه‌های سیما آثاری از تولیدات کوتاه که در این زمینه آماده شده است را نیز به صورت متناوب پخش می‌کنند.