سه‌شنبه 17 مهر 1403

عمل به تکالیف قانونی، ملاک فدراسیون در ارزیابی هیات‌های استانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عمل به تکالیف قانونی، ملاک فدراسیون در ارزیابی هیات‌های استانی است

زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون سه گانه ایران گفت: این فدراسیون، هیات‌های استانی بر پایه عمل به وظایف و تکالیف قانونی از سوی آنها، مورد ارزیابی و ارزش‌گذاری قرار می‌دهد.

مهدی گودرزی، روز دوشنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیات ورزش سه‌گانه استان زنجان، افزود: این فدراسیون الگوی ارزیابی را به وزارت ورزش و جوانان و هیاتهای استانی، ابلاغ کرده است و باید تکالیف قانونی در این هیات ها، جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر هیاتی از وظایف و تکالیف قانونی، تمکین نکند موضوع از سوی فدراسیون به جد پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: فدراسیون در حد توان و وسع به هیات‌های استانی، کمک می‌کند تا بتوانند برنامه ها و فعالیت‌های خود را در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی انجام دهند.

گودرزی تصریح کرد: پارسال (98) مجموع اعتبارات تخصیص یافته به هیات های استانی 150 میلیون تومان بود که فقط 100 میلیون ریال آن محقق شد که میانگین برای هر استان سه میلیون تومان واریز شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون سه گانه در راستای توسعه منابع درآمدی اقداماتی را انجام داده است، ادامه داد: پارسال در مجموع یک میلیارد و 400 میلیون تومان به این فدراسیون تخصیص یافت اما از طریق جذب منابع مالی (توسط حامیان)، قریب چهار میلیارد تومان هزینه انجام شد.

گودرزی تصریح کرد: این فدراسیون در سال گذشته 90 میلیون تومان کسب درآمد کرده بود اما با تلاش های صورت گرفته در سه ماه امسال توانستیم این میزان درآمد را به دست آوریم.

رییس فدراسیون ورزش سه گانه به شیوع بیماری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی، باید بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت ها انجام شود.

گودرزی، همچنین به ورزش سه گانه زنجان اشاره کرد و افزود: هیات سه گانه زنجان بر اساس رای و نظر فدارسیون جزو هیات های فعال و خاص می باشد و ورزشکاران توانمند و شاخصی را تاکنون تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور داده است.

وی تصریح کرد: استان زنجان، سرمایه ارزنده‌ای در این رشته ورزشی است و فخرآفرینی های زیادی را کسب کرده که لازم است دست در دست یکدیگر، این وضعیت و قهرمانی ها حفظ شود.

گودرزی اظهار داشت: افراد با شناخت این رشته ورزشی و با فعالیت در آن، می توانند علاوه بر کسب سلامتی و تفریح با حضور در میادین ورزشی برون مرزی برای کشور افتخار ملی ثبت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، در شرایط ویژه قرار داریم و این در واقع این ویروس منحوس تاثیرات منفی بسیای بر حوزه ورزش و جوانان این استان داشته است.

علی خلیلی با بیان اینکه با شیوع این بیماری، بیشترین ضرر و زیان را در این حوزه شاهد هستیم، افزود: بیماری ویروس کرونا بر عملکرد و فعالیت هیات های استانی نیز تاثیر منفی گذاشته است.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا، باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی در انجام امورات و فعالیت ها به دقت رعایت شود.

خلیلی به ورزش سه گانه زنجان اشاره کرد و افزود: ورزشکاران این رشته با رعایت پروتکل ها، می توانند به غیر از شنا، در بخش های دو و دوچرخه، فعالیت خود را داشته باشند و هیات نیز می تواند کار استعدادیابی را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه این اداره کل در حد وسع و توان از هیات های ورزشی حمایت مالی می کند، اظهار داشت: با شیوع کرونا، منابع درآمدی و دریافتی این اداره کل نیز پائین آمد اما با این وجود در حمایت از هیات ها، تلاش می شود.

رییس هیات سه گانه استان زنجان نیز در این مجمع به ارایه عملکرد سال 98 این هیات پرداخت و گفت: زنجان زمانی قطب ورزش سه گانه کشور بود اما در برهه ای از زمان رو به افول گذاشت.

رسول مشهدلو، افزود: این هیات در طول چهارسال اخیر برای رسیدن به جایگاه واقعی و اصلی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نبود و به همین منظور فعالیت های خود را بر روی رده های پایه متمرکز کرد که نتیجه آن در طی سالهای آتی مشخص خواهد شد.

وی از حمایت های مادی و معنوی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از این هیات تقدیر کرد و اظهار داشت: ورزش سه گانه این استان در طی سه سال اخیر در مسابقات ملی و فرا ملی شرکت کرده و نتایج خوبی را نیز به دست آورده است.

*س_برچسب‌ها_س*