دوشنبه 7 آبان 1403

فارس من | نارضایتی مردم از خودروهای تولید داخل و مطالبه بابت جدیت در واردات خودرو

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | نارضایتی مردم از خودروهای تولید داخل و مطالبه بابت جدیت در واردات خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «واردات خودرو به میزان رفع نیاز بازار داخل باشد» عنوان کرده‌اند که با وجود نارضایتی مردم از وضعیت تولید خودرو و عدم رفع نیاز داخلی، مردم شاهد اقدام جدی در خصوص واردات خودرو نیستند.

با توجه به انحصاری بودن تولید خودرو، تولید و عرضه به صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود و همین موضوع موجب رشد قیمت خودروها است لذا مسئولان باید با واردات خودرو در حد رفع نیاز بازار مشکلات مربوط به این حوزه را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیئت وزیران در جلسه 26 مرداد 1401 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آئین‌نامه واردات خودرو را تصویب کرد.

براساس بند یک آئین‌نامه مذکور واردات خودرو با قیمت زیر بیست هزار یورو (فوب) مجاز است و اولویت واردات با خودروهای زیر هزار یورو (فوب) است.

همچنین براساس بند ششم آئین‌نامه مذکور، منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودروهای موضوع این تصویب‌نامه به غیر از سرمایه‌گذاری خارجی، حداکثر یک میلیارد یورو است.

به گزارش فارس براساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بود که وزارت صمت پس از بررسی درخواست‌های شرکت‌های واردکننده خودرو تا پایان مهر اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو را اعلام کند اما با توجه به اینکه امروز رئیس مجلس شورای اسلامی سه ایراد به مصوبه دولت درباره واردات خودرو را به رئیس جمهور اعلام کرد و براین اساس پیش‌بینی می‌شود فرآیند اعلام اسامی شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو به تعویق افتد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در رابطه با ایرادات مطرح شده در رابطه با آئین‌نامه واردات خودرو گفت: ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو موجب ابطال نمی شود و اشکالات وارده به آیین‌نامه نیز بزودی اصلاح خواهد شد و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید واردات خودرو واردات خودرو آئین‌نامه واردات خودرو این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است