سه‌شنبه 8 آبان 1403

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با حمایت دولت امسال به‌خوبی تامین اعتبار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با حمایت دولت امسال به‌خوبی تامین اعتبار شد

قم - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: این فدراسیون امسال با حمایت دولت به خوبی تامین اعتبار شد و در سال 1401 جزو پنج فدراسیون برتر در تامین اعتبار هستیم.

به گزارش ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان قم گفت: دولت آیت‌الله رئیسی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کمک می‌کنند که این ورزش توسعه پیدا کند و بودجه ما سال گذشته 6 برابر شد.

وی اظهار داشت: امروز در شورای عالی ورزش استان قم مصوبات خوبی در حوزه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی داشتیم و پیشنهادات مورد تصویب قرار گرفت و به زودی به نهادهای متولی ابلاغ خواهد شد. وی افزود: در دیدار با استاندار قم نیز برای ترویج ورزش پهلوانی تصمیمات خوبی گرفته شد و استاندار برای ایجاد زورخانه در شهرستان هایی که زورخانه ندارند قول مساعد داد.

باران چشمه تاکید کرد: توجه به ورزش زورخانه ای اقدام به جایی است چرا که توسعه این ورزش در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب است. وی گفت: آموزش و پرورش استان قم در شورای عالی ورزش استان پیشنهادات خوبی داد و دانشگاه ها، نیروهای مسلح و بسیج باید کمک کنند که این ورزش ملی و باستانی به جایگاه واقعی خود برسد. رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود: نگاه خوبی در قم نسبت به این ورزش ملی و آیینی وجود دارد و در استان قم نگاه اجماعی این است که ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی توسعه یابد. وی عنوان کرد: هر زورخانه ای که در کشور احداث شود فدراسیون خود را موظف به تجهیز آن می داند. باران چشمه افزود: ورزش زورخانه ای ورزشی فرهنگی است که نقش تربیتی در مرام پهلوانی و جوانمردی دارد و امثال پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را در خود دیده است. در پایان مجمع انتخاباتی هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان قم، امیر فردی برای مدت چهار سال برای ریاست این هیات انتخاب شد./

برچسب‌ها