چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

به گفته علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، معاملات این صندوق مانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار سهام آغاز می‌شود و با این اقدام ابزاری جدید به بازار سرمایه در حوزه بانک و بیمه به سبد محصولات مالی اضافه می‌شود.

در راستای کاهش هزینه‌ها غول نفتی آرامکوی سعودی حدود 10 تا 15 درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرد.

ترکاشوند، مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن: مدیریت صادرات توسط اتحادیه در حال انجام است، از این رو در هفته گذشته صادرات تخم مرغ را به منظور تعادل بازار داخل متوقف کردیم که این امر به معنای ممنوع شدن صادرات نیست.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: سهمیه بنزین خرداد ماه امشب به کارت سوخت دارنندگان خودرو واریز می‌شود.

قیمت نفت سنگین ایران در ماه مه به 23 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید که شش دلار و 39 سنت معادل 37.2 درصد در مقایسه با قیمت 17 دلار و 16 سنت در آوریل افزایش داشت.

با توجه به اینکه میزان درآمد نفتی دولت در سال 98 بر مبنای صادرات 1.5 میلیون بشکه‌ای نفت بر مبنای قیمت هر بشکه نفت 54 دلار تنظیم شده بود، باید گفت صرفا حدود 30 درصد رقم درنظر گرفته شده، محقق شده است. به عبارت دیگر، دولت در محاسبه درآمد نفتی سال 98، دچار حدود 70 درصد بیش برآورد شده است، اتفاقی که تحقق آن کاملا قابل پیش بینی بود.

سهم ارزش معاملات سهام در بازارهای اولیه و ثانویه در پارسال به نسبت به سال 1397 به ترتیب 174 و 331 درصد رشد داشته است و بازار ثانویه دارای بیشترین سهم از کل ارزش معاملات سهام بوده است.

در بین کشورهای عضو منطقه یورو، بالاترین تورم مربوط به لهستان با 3.4 درصد بوده است و پس از این کشور نیز جمهوری چک با 3.1 درصد و مجارستان با 2.2 درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم ثبت شده مربوط به استونی با منفی 1.8 درصد بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با منفی 1.6 درصد و قبرس و اسلوونی با منفی 1.4 درصد قرار دارند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ بیمه بیکاری بر مبنای 55 درصد حداقل دستمزد همان سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دارا یکم از چهارم تیر در بورس قابل معامله خواهد بود.

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت از ادامه مهلت آزادسازی سهام عدالت و انتخاب روش مدیریت سهام عدالت خبر داد.

مصطفی سالاری در پاسخ به این پرسش که چرا کسانی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99 بوده‌اند هنوز مقرری آن‌ها پرداخت نشده است، اظهار کرد: این افراد دو گروه هستند، گروه نخست که رقم پرداختی آن‌ها مشکل داشته است و گروه دوم که تعداد آن‌ها 40 الی 50 هزار نفر بوده که این افراد به جای اینکه شماره شبا بیمه شده را در سامانه اعلام کنند، شماره شبا همسر و فرزند خود...

ماه گذشته ایرانی‌ها 205 واحد خانه در ترکیه خریداری کرده که معادل تقریبا یک چهارم کل خانه‌های فروخته شده به خارجی‌ها در این کشور بوده است. بعد از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، یمن، اردن، آذربایجان و آلمان بیشترین شمار خرید خانه در ترکیه را طی سال جاری داشته‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که مشمولان سهام عدالت تا 29 خرداد ماه فرصت دارند روش مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کنند اما امروز اعلام شد این مهلت فعلا ادامه دارد

روز به روز شاهد افزایش قمیت نسبی قیمت دلار هستیم به نحوی که امروز دلار تا 18 هزار و 680 تومان پیشروی کرد و حالا به نظر می‌رسد دلار جایگاه خود را در کانال 18 هزار تومان تثبیت کرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: اکنون قیمت محصولات 6 شرکت در این سامانه ثبت شده است و تا اواسط هفته آینده این تعداد به 24 شرکت افزایش پیدا خواهد کرد بدین ترتیب امیدواریم که بازار سامان پیدا کند.