شنبه 9 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای افراد مجرد، دوسوم 55 درصد حداقل دستمزد حقوق پایه در سال گذشته که یک میلیون و 500 هزار تومان بود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته شد. همچنین برای افرادی که متاهل و متکفل هستند نیز به ازای هر فرد تحت تکفل، 5 درصد حداقل دستمزد همان سال نیز اضافه شد که 5 درصد حداقل حقوق دستمزد در سال 98، 75 هزار تومان محاسبه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی بر مبنای افزایش 26 درصدی حداقل حقوق در تیر ماه خبر داد.

با گذشت یک ماه از مصوبه وزارت صنعت برای فروش خودرو در بازار 10 درصد بالاتر از نرخ کارخانه، حالا بحث‌هایی در مورد لغو این مصوبه مطرح است و در همین حال قیمت خودرو در بازار تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

در کنار عبور دلار از سقف ذهنی 18 هزار تومان، انتظار برای رکوردشکنی طلای جهانی هم محرک سکه در این هفته به حساب می‌آید.

سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت: کنترل نظارت پلیس بر حوزه‌های مسکن، خودرو، ارز و طلا و جلوگیری از ایجاد حباب در این زمینه ادامه دارد.

عباس تابش گفت: در خصوص بازدارندگی مجازات‌ها به دنبال اصلاح قوانین هستیم و پیگیری می‌کنیم که قانون و سقف جرایم برای رسیدن به حداکثر بازدارندگی اصلاح شود، اما همین قانون فعلی نیز بازدارندگی خود را دارد.

نقدینگی در این زمان معادل 31 درصد افزایش یافته و به بیش از 2400 هزار میلیارد تومان رسیده است.

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در توصیه‌ای به سرمایه‌گذاران تازه وارد به بورس گفت: سرمایه‌گذارانی که به تازگی به بازار سهام وارد شده‌اند، دقت کنند، که به هیچ عنوان سرمایه اصلی زندگی خود را وارد بورس نکنند و تنها از پس‌انداز خود و پولی که به آن احتیاج ندارد، در بورس استفاده کنند، همچنین این عزیزان می‌توانند از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها که ریسک کمتری از حضور مستقیم...

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 17،620 (هفده هزار و ششصد و بیست تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته افزایش داشت.

به نظر می‌رسد بازار سرمایه امسال جایگاه دیگری بین مردم پیدا کرده است؛ به طوری که تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام 18 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. در 25 روز نخست امسال تعداد 651 هزار و 959 نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند تا تعداد کل ثبت نام کنندگان در این سامانه از مرز چهار میلیون و 300 هزار نفر عبور کند.

کارگزاری ها بر مبنای محاسبات و در نظر گرفتن منافع سهامداران اقدام به فروش می کنند و به همین علت هنوز برخی از سهام فروخته نشده است. اگر بیش از 10 روز از ثبت سفارش فروش گذشته، احتمالا اشکالی در شماره شبای سهامدار وجود دارد و توصیه می شود که سهامدار به شعبه محل ثبت، مراجعه کند تا اشکال یا ابهام موجود رفع شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.13 درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 97.037 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.050 دلار اعلام شد.

افرادی در گمرک فرودگاه امام و برخی پاتوق‌های دیگر می‌نشینند و با صادرکنندگان قرارداد می‌بندند تا به‌جای آن‌ها با کارت بازرگانی خودشان صادرات انجام دهند و به ازای این کار درصد بگیرند.

بازار سهام در آستانه پایان اولین فصل سال 99 احتمالا موفق خواهد شد بهترین بهار تاریخ بیش از نیم‌قرن فعالیت خود را با بازده بیش از 130 درصدی ثبت کند.

حسن روحانی گفت: باید سهام‌های جدید در این بازار عرضه شود و در این راستا شرکت‌های دولتی باید همکاری کنند.

بر اساس این مصوبه، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است.