چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: چنانچه گشایشی در روابط بین‌المللی حاصل شود و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت به اقتصاد کشور بازگردد. قیمت دلار کاهش خواهد یافت.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران شیوع ویروس کرونا را باعث کمرنگ شدن مباحث مربوط به مبارزه با قاچاق دانست و گفت: طی ماه‌های گذشته نیرو و انرژی واحد‌های اجرایی صرف مقابله با ویروس کرونا شده است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به سوالی پیرامون حکم سرمایه‌گذاری در بازار بورس پاسخ گفت.

پیرو موضوع شکایت جامعه بزرگ صیادان منطقه کنارک و زرآباد مبنی بر صید غیرقانونی ترال در ساعات پایانی شب توسط کشتی‌های ترال دو کشتی ترال در محدوده آب‌های کنارک و چابهار توقیف شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی، در رابطه با میزان منابع بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌ای گفت: گفته می‌شود چیزی بین 6.5 تا 9 میلیارد دلار از منابع ایران در بانک‌های این کشور بلوکه شده است. انتظار ما این بود که با توجه به مراودات خوبی که میان دو کشور در گذشته بود، حداقل گردش مالی در بخش‌هایی که تحریم نیستند ادامه یابد.

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با 2.04 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 26 هزار و 289.98 واحد بسته شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.3 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 96.93 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.053 دلار اعلام شد.

معاون بازایابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو: بنابر خواست مشتریان، مهلت پرداخت وجوه برای برندگان خودرو‌های پیش فروش یکساله تا دو روز غیر تعطیل آینده یعنی شنبه (31 خردادماه) تمدید شد.

آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی درباره وضعیت واردات و صادرات سال 98 نشان می‌دهد از آنجا که میزان صادرات در سال گذشته با رقم 134018 هزار تن از میزان واردات (35364 هزار تن) معادل 98654 هزار تن بیشتر بوده، تراز تجاری در پارسال منفی شده است.

براساس آمار دارایی برخی از سهامداران عدالت بیش از یک میلیون تومان و دارایی برخی دیگر کمتر از 492 هزار تومان است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 17 دلار و 34 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، 1914 دلار و 64 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، در 813 دلار و هفت سنت ایستاد.

وزیر اقتصاد: با توجه به عرضه‌های پیش‌رو در بورس، در صدد ایجاد تعادل در بازار سرمایه هستیم.

بررسی بازار نشان می‌دهد قیمت پژو 206 تیپ 2 که هفته گذشته به 117 میلیون تومان رسیده بود، حالا 10 میلیون تومان افزایش یافته و در بازار به 127 میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو 206 تیپ 5 در بازار با رشد قیمت 9 میلیون تومانی، امروز با نرخ 159 میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت نفت امروز کاهش یافت، زیرا این نگرانی شدید ایجاد شده است که افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان می‌تواند به تقاضای سوخت آسیب برساند، این در حالی است که امید به تمدید کاهش تولید سبب کنترل این کاهش قیمت شد.