شنبه 8 اردیبهشت 1403

فراز و فرود معاملات سهام در بورس تهران + نمودار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
فراز و فرود معاملات سهام در بورس تهران + نمودار

اقتصادنیوز: ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر کمتر از هفته پیشین شد که البته یکی از علل اصلی آن اختلال در سامانه فرابورس بود.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 27 درصد کاهش یافت. یکی از علل اصلی این افت اختلال سامانه معاملات فرابورس در روزهای شنبه و یکشنبه بود.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 3 هزار و 325 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات به 2 هزار و 998 میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه ارزش معاملات خرد سهام به 6 هزار و 148 میلیارد تومان بالغ شد.

ارزش معاملات در روز سه‌شنبه به 5 هزار و 254 میلیارد تومان کاهش یافت. روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد 15 درصد افت کرد و به 4 هزار و 462 میلیارد تومان رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 437 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 82 میلیاردی هفته پیشین، افت 27 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد پارسیان بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای وپارس، کسرام، شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی بودند.

نماد وپارس نیز بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای شستا، فاراک، وبملت و خودرو در رده‌های بعدی قرار داشتند.

روز یکشنبه نیز شاراک در صدر جدول ارزش معاملات بود و خودرو، فولاد، فملی و خساپا در ادامه بودند. نمادهای خودرو، شستا، خساپا، وبملت و فولاد بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه نمادهای خگستر، خساپا و خودرو پرتراکنش نمادهای بورس بودند.

روز سه‌شنبه نیز نمادهای میدکو، وبانک، خودرو، وبصادر و خگستر بیشترین ارزش معاملات و نمادهای وبصادر، خودرو، وتجارت، وبملت و شستا بیشترین حجم معاملات را داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای فن افزار، وپارس، خودرو، کرومیت و وبصادر بیشترین ارزش و نمادهای وپارس، وبصادر، خودرو، شستا و وبملت بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید