جمعه 31 فروردین 1403

فرصت نام‌نویسی در طرح ملی حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرصت نام‌نویسی در طرح ملی حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم تمدید شد

شیراز - ایرنا - مدیرمسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) که در سطح ملی و به مرکزیت استهبان فارس فعالیت دارد، گفت: با توجه به استقبال پرشور مردمی از طرح های ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم، مهلت نام نویسی این دوره ها که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده بود، تا 15 خرداد ماه جاری تمدید شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا شاهسونی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون بیش از 1100 نفر در طرح‌های شبانه روزی رحله و حفظ یک ساله قرآن کریم نام نویسی کرده‌اند و در بین مراکز شبانه روزی، مراکز حضرت زینب کبری (س) نی‌ریز، تحفیظ رضوی مشهد مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان از بیشترین استقبال مردمی برخوردار بوده‌اند. شاهسونی ادامه داد: همچنین در بین مراکز طرح ملی رحله نیز سه مرکز شیراز، استهبان و دزفول بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را تاکنون داشته‌اند. مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان از متقاضیان خواست در سریع ترین زمان ممکن نام نویسی خود را انجام دهند و مراحل ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند. عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به هزینه زیاد برگزاری دوره‌های شبانه روزی اضافه کرد: مؤسسه بیت الاحزان با توجه به این که مؤسسه ای مردمی است سعی کرده با تکیه بر کمک‌های مردمی و خیر اندیشان شهریه این دوره ها را به حداقل ممکن برساند و قرآن آموزان تنها بخش اندکی از هزینه‌های واقعی طرح را پرداخت می‌کنند.

یک نیک اندیش، هزینه دوره شبانه‌روزی حفظ قرآن ایتام و سادات را تقبل کرد او به مساعدت یکی از خیراندیشان در پی بازدید از مراکز قرآنی بیت الاحزان اشاره کرد و بیان داشت: این فرد خیر قرآنی، هزینه تحصیل کامل قرآن آموزان ایتام و سادات حاضر در مراکز شبانه روزی و طرح ملی رحله را متقبل شده است از این رو این عزیزان در صورت داشتن شرایط عمومی دوره و قبولی در مصاحبه تخصصی، هیچ گونه هزینه‌ای بابت تحصیل در این مراکز در طول دوره پرداخت نخواهند کرد. شاهسونی از اعطای تسهیلات جهت ازدواج حافظان کل قرآن کریم مراکز شبانه روزی حفظ یکساله این مؤسسه سخن به میان آورد و گفت: طی توافقی که با این خیر نیک اندیش داشته‌ایم، قرآن آموزان مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در صورتی که موفق به حفظ کل قرآن کریم شوند، تسهیلات ازدواج نیز دریافت خواهند کرد. وی بیان داشت: طرح ملی رحله که امسال هشتمین دوره آن برگزار می شود، شامل حفظ سوره مبارکه بقره و جزء سی ام قرآن کریم است و در تعطیلات تابستان برگزار می شود، این طرح هر ساله به صورت شبانه روزی ویژه جوانان و نوجوانان 14 تا 22 ساله و با همکاری نهادهای قرآنی فرهنگی کشور برگزار می شود. شاهسونی تاکید کرد: هم اینک بیش از 10 هزارنفر در این طرح، حافظ اجزاء قرآن کریم شده‌اند ضمن اینکه مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم نیز طی 21 سال گذشته پذیرای قرآن آموزانی از اقصی نقاط کشور و کشورهای خارجی بوده است.

برچسب‌ها