یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فرصت یک هفته‌ای به مالکان واحدهای خالی مسکن مهر

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فرصت یک هفته‌ای به مالکان واحدهای خالی مسکن مهر

تاکنون بیش از 30 هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

سعید غفوری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه مالکان خانه های خالی مسکن مهر در شهرهای جدید کمتر از یک هفته برای تعیین و تکلیف واحدهای خود و یا عرضه آنها به بازار مسکن فرصت دارند گفت: در 19 اردیبهشت ماه اعلام به مالکان واحدهای مسکن مهر اولتیماتوم دادیم که هرچه سریعتر وضعیت واحدهای خالی را مشخص کنند تا مالکان مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نشوند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 30 هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

خبر مرتبط جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 22 تهران + جدول

براساس آمار تحولات مسکن فروردین‌ماه، در منطقه 22 تهران، 13 فقره معامله ثبت و میانگین مسکن 71 میلیون و 190 هزار تومان برآورد شده است.

غفوری با بیان اینکه تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تأیید یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحدهای خود اقدام کرده و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام نداده اند افزود: مالکان این واحدها پس از پالایش مجدد با داده‌های دستگاه‌ها، تا هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان واحدهای خالی در شهرهای جدید به منظور تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر واحدهای خالی و عرضه آنها به بازار مسکن باید اقدام کنند گفت: عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: مالکان مشمول مالیات نخواهند شد. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

فرصت یک هفته‌ای به مالکان واحدهای خالی مسکن مهر 2