یک‌شنبه 8 مهر 1403

فرماندار آستارا خواستار جلوگیری از ورود دام شهرهای مجاور به مراتع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار آستارا خواستار جلوگیری از ورود دام شهرهای مجاور به مراتع شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: ورود دام غیربومی فاقد پلاک و واکسیناسیون به مراتع این شهرستان خطر تخریب منابع ملی و انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام را در پی دارد و اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی با این امر مقابله کنند.

حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه شورای بهداشت در فرمانداری آستارا اظهار کرد: گستره جنگل ها و اراضی ملی محدوده جغرافیایی این شهرستان با شهرستان های مجاور، کار مراقبت از منابع طبیعی را دشوار کرده است و دستگاه های متولی در این خصوص جدیت داشته باشند.

وی افزود: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: میزان تولید آب شرب در برخی روستاها بیشتر از میزان مصرف است و کشاورزان در فصول گرم سال از مصرف آب شرب برای آبیاری باغ ها خودداری کنند.

فرماندار آستارا بیان کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های گوارشی باید آب شرب طرح های سالمسازی دریا پایش شود و داروخانه ها به اندازه لازم ماسک و دستکش تامین کنند.

رستم زاد گفت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی در روزهای گذشته نصب شد و به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: فروشگاه های بزرگ به مشتری ها دستکش ارائه کنند و فاصله گذاری اجتماعی در کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی رعایت شود.

سامان ساسانیان افزود: با اجرای فاصله گذاری اجتماعی و برخورد با متخلفان بهداشت، وضعیت آستارا به حالت زرد درآمده است و با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و دستکش، در روزهای آینده وضعیت سفید خواهد شد.

او ادامه داد: رستوران ها، کافه ها و تالارها فاصله گذاری اجتماعی را در چیدمان میزها و نشستن افراد رعایت نمی کنند و این موارد خطر شیوع کرونا را در پی دارد.

ویروس کرونا که بیش از 200 کشور دنیا را درگیر کرده، باعث تعطیلی بسیاری از اجتماعات و مدارس و دانشگاه ها شده است و اماکن عمومی به تدریج با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی می شوند.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*