شنبه 21 مهر 1403

فرماندار: دهیاری های هریس به تجهیزات اطفای حریق مجهز شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: دهیاری های هریس به تجهیزات اطفای حریق مجهز شود

تبریز - ایرنا - فرماندار هریس تجهیز دهیاری ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش سوزی های احتمالی مراتع و مزارع را خواستار شد.

علیرضا خاکپور روز شنبه در جلسه کمیته اطفاء حریق شهرستان با اشاره به بارندگی های سال زاراعی جاری اظهار داشت: شدت بارندگی ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می دهد.

وی اعلام کرد: با توجه به گستردگی وپراکندگی عرصه های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نمی باشد و مسئولین استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسائط نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق اهتمام لازم را به کار بگیرند.

وی در ادامه به ارائه راه کاری های برای مقابله با آتش سوزی اشاره و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محل ، استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، امحای پوشش گیاهی کنار جاده ها، تقویت نیروهای دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکارهای مقابله با حریق می باشد.

فرماندار هریس با اشاره به نقش منابع طبیعی، جنگلها و مراتع در خصوص جلوگیری از سیل و خشکسالی و همچنین تلطیف هوا اظهار داشت: در صورت کوتاهی در حفظ محیط زیست شاهد خسارات جبران ناپذیری بر حیات بشری خواهیم بود و فرمانداری هریس بر اعمال قانون و معرفی متخلفین به مراجع مسوول در جهت حفظ و صیانت از اراضی مرتعی و زراعی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

خاکپور با بیان اینکه هزینه پیشگیری از احیا به صرفه تر می باشد، خاطرنشان کرد: مطابق قانون در زمان آتش سوزی کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری و هماهنگی با فرمانداری و منابع طبیعی جهت اطفاء حریق می باشند.

وی از تمامی مدیران ادارات شهرستان خواست در مواقع بروز حریق در مراتع، نیروهای انسانی و امکانات خودرویی و ماشین آلات مورد نیاز را در اختیار منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست قرار دهند.

خاکپور همچنین یکی از راهکارهای کاهش آتش سوزی را فرهنگ سازی دانست و از اداره آب و فاضلاب شهرستان خواست در سریعترین زمان نسبت به نصب شیرهای آتش نشانی شهرداری های تابعه اقدام کند.

وی از ادارات شهرستان و دهیاری های تابعه خواست هرگونه آتش سوزی احتمالی را در سریعترین زمان از طریق تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع 1504 و همچنین تلفن 43432019 اطلاع دهند.

*س_برچسب‌ها_س*