دوشنبه 23 مهر 1403

فرماندار: مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی میزبان مسافران روزهای آینده نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی میزبان مسافران روزهای آینده نیست

سمنان - ایرنا - فرماندار مهدیشهربا اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در شیوع کرونا، گفت: پذیرایی از مسافران در تعطیلات عید فطر امسال میسر نیست.

عبدالرضا میقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود اینکه پیش‌تر وضعیت مهدیشهر در ابتلا به کرونا زرد اعلام شد، اما تعداد مبتلایان به این ویروس در این شهرستان روند افزایشی گرفته است.

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز سه‌شنبه این هفته در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اعلام کرد که مهدیشهر تنها شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در استان است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه برداشتن محدودیت‌های تردد به معنای شکست کرونا و رفع این بیماری نیست، تصریح کرد: همچنان باید نگران ابتلا به این ویروس در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بود.

فرماندار مهدی‌شهر ادامه داد: تمام مراکز بوم‌گردی و مراکز اقامتی این شهرستان تعطیل است و هیچ یک از این اماکن در تعطیلات روزهای آینده حق پذیرش مسافران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده پذیرش مسافر از سوی واحدهای اقامتی، آن مراکز فوری و بدون چشم‌پوشی پلمب می‌شود.

میقانی ابرازداشت: یکی از مهم‌ترین علل افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان مهدی‌شهر افزایش مراودات و رفت و آمدهای خانگی است.

وی بیان کرد: با توجه به خوش آب و هوا بودن مهدیشهر، این شهرستان همواره در تعطیلات میزبان مسافران و گردشگران از شهرهای این استان و استان‌های همجوار می‌شود که اکنون عامل اصلی شیوع کرونا است.

فرماندار مهدیشهر یادآور شد: سفر مردم از شهرهای دیگر به سرزمین مادری خود در تعطیلات مناسبتی عید فطر، شیوع کرونا در این شهرستان را افزایش می‌دهد و توصیه نمی‌شود.

در سرشماری سال 95 مشخص شد شهرستان مهدیشهر 47 هزار و 475 نفر جمعیت در 15 هزار و 226 خانوار دارد که 41 هزار و 673 نفر جمعیت شهری و پنج هزار و 802 جمعیت روستایی را شامل می شود.

شهرستان مهدیشهر در فاصله 20 کیلومتری شمال شهر سمنان قرار دارد.

بنا به گفته ظهر دیروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 126 هزار و 949 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 64 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 7183 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*