دوشنبه 9 مهر 1403

فرماندار مهریز: این شهرستان با کمبود فضا برای سوارکاری روبروست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار مهریز: این شهرستان با کمبود فضا برای سوارکاری روبروست

یزد - ایرنا - فرماندار مهریز گفت: کمبود فضای مناسب یکی از مشکلات سوارکاری برای پرورش و آموزش این رشته پرطرفدار است که برای رفع آن باید مجتمعی برای استقرار باشگاه‌های مرتبط در شهرستان راه‌اندازی شود.

رضا زارع زارع مهریزی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری جلسه بررسی مسایل و مشکلات سوارکاران شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استیجاری بودن بسیاری از باشگاه‌های سوارکاری و نبود تغییرکاربری اراضی برای ساخت باشگاه سوارکاری افزود: وجود یک مجتمع سوارکاری علاوه بر ساماندهی باشگاه‌های موجود زمینه برگزاری بهتر مسابقات ملی و محلی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هفت باشگاه سوارکاری مجوزدار با حدود 100 عضو فعال است که هرکدام در مناطق مختلف قرار دارد و ایجاد یک مجتمع مناسب در ساماندهی آنها و برگزاری مسابقات، دوره‌های آموزشی و ارتقای این رشته موثر است.

این مسوول اظهار کرد: برای توسعه صنعت اسب که ظرفیت خوبی در منطقه وجود دارد باید با همکاری بخش‌خصوصی و خیران نسبت به ساخت یک مجتمع آبرومند اقدام کرد و دولت بیش از گذشته آمادگی همکاری در این عرصه را دارد.

زارع زاده مهریزی یادآور شد: توجه به ورزش و گسترش آن با همکاری بخش‌خصوصی جزو سیاست‌های دولت است که تاکنون در بیشتر رشته‌ها اقدام‌های خوبی انجام گرفته و برای رسیدن به جایگاه حقیقی این روند ادامه دارد.

هم‌اکنون 2 هزار و 500 ورزشکار در 30 رشته ورزشی در شهرستان مهریز فعالیت دارند که از این تعداد 70 درصد مرد و بقیه بانوان هستند.

مهمترین رشته‌های ورزشی فعال منطقه شامل سوارکاری، دوچرخه سواری، باستانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، فوتبال، فوتسال، والیبال، تیراندازی با کمان و کشتی است.

از جمعیت 55 هزار نفری شهرستان مهریز 30 درصد در 140 روستا و آبادی و بقیه در شهر زندگی می‌کنند و مرکز آن در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرارد دارد.

دوم تیرماه سال 1399 ساخت بزرگترین زنجیره ارزش اسب کشور در زمینی به مساحت 50 هکتار و با اعتبار اولیه 25 میلیارد ریال در اردکان یزد آغاز شد و این مجموعه با حفظ رویکرد ارزش اقتصادی و از طریق مشارکت‌های مردمی ساخته می شود و مجموعه گسترده ای است که برای صنعت اسب، مزیت های اقتصادی، تولید خواهد کرد.

در این مجموعه، ایجاد 107 واحد پرورش به ظرفیت یکهزار و 500 راس اسب پیش بینی شده است.

هم اکنون 400 مرکز پرورش نژاد اسب عرب با هشت هزار رأس در یزد فعال است و این استان مقام نخست را در پرورش و نگهداری این حیوان در کشور دارد.

*س_برچسب‌ها_س*