چهارشنبه 18 مهر 1403

فرماندار میبد: محله گرایی مانع استفاده کامل از ظرفیت‌های شهر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار میبد: محله گرایی مانع استفاده کامل از ظرفیت‌های شهر می‌شود

یزد - ایرنا - فرماندار میبد گفت: برای استفاده کامل از ظرفیت‌های این شهرستان، پیشبرد امور، ارتق، عمران، آبادانی و زیباسازی شهر باید از بخشی نگری و محله‌گرایی دوری کرد.

به گزارش ایرنا، حسین فلاح روزیکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان افزود: مورد توجه قرار دادن مقابله با آسیب ها و همچنین تربیت اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه از جمله فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر در کنار عمران و آبادانی است.

وی در ادامه در ارتباط با عملکرد شورای شهر پنجم هم اظهار کرد: در این دوره کمترین حاشیه بین شهرداری، شورا و اداره های مختلف دولتی بودیم.

به گفته فرماندار میبد با پیگیری نماینده سابق مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، نماینده فعلی و همچنین امام جمعه و استاندار یزد راه اندازی مجدد کارخانه فولاد با گذر از مباحث حقوقی بسیار پیچیده و با وارد شدن ایمیدرو مورد توجه قرار گرفت و در آینده نزدیک فعالیت این کارخانه با انجام حسابرسی‌ها و برگزاری نشست‌های هیات مدیره آغاز می‌شود.

وی انتخاب میبد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی را یک فرصت برای صادرات، واردات اجناس، کالاها، توسعه صنعتی و اقتصادی شهر خواند که از سوی مسوولان و امام جمعه و نمایندگان سابق و فعلی در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد.

فلاح برنامه‌ریزی انتخاب مجموعه هیات مدیره شایسته و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی و مشارکت مردم برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را خواستار شد.

وی در ادامه به مشارکت خیران حوزه صنعت در ساخت و ساز مدارس، مکان های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و مورد توجه قرار دادن آسیب های اجتماعی حضور غیربومی‌ها در شهر را نیز پروسه‌ای خواند که باید با همکاری مردم در فرهنگ سازی و سرمایه گذاری روی تربیت اجتماعی فرزندان و آگاه سازی آنها برای تعامل در اجتماع و دوری از ضد ارزش‌ها انجام شود. در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد در این نشست با اشاره به تعداد صندوق های پیش بینی شده رای در این شهرستان گفت: از 90 شعبه اخذ رای، 13 صندوق برای بخش بفروئیه، هشت صندوق در بخش ندوشن و 69 صندوق اخذ رای نیز برای شهر میبد پیش بینی شد.

رسول نصیری اضافه کرد: حدود 2 هزار نفر از عوامل اجرایی دست اندرکار برگزاری انتخابات سال 1400 در میبد هستند.

وی دوری از نشر اخبار کذب و بدون منبع و مشارکت در حضور حداکثری مردم در انتخابات را نیز یادآور شد.

این مسوول همچنین با تشکر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان شهرستان و قرارگاه شهید سلیمانی در کنترل وضعیت انتشار کرونا، وضعیت این ویروس در میبد را نارنجی و کمتر از آن اعلام کرد.

وی میانگین بستری روزانه در شهرستان را 2 و سه دهم درصد و آخرین آمار بستری را پنج نفر بستری بخش کرونا و سه نفر بستری بخش ویژه کرونا عنوان کرد.

نصیری در ادامه به انجام اقدامات از 15 اسفند 99 تا 25 اردیبهشت 1400 برای کنترل اوج کرونا اشاره کرد و سه هزار و 327 مورد بازدید در حوزه بهداشت محیط، 159 مورد اخطار، 269 مورد پلمب واحدهای صنفی، 917 مورد بازرسی کارنه و واحدهای تولیدی، 95 مورد اخطار و 112 مورد پلمب واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد گروه های هدف واکسیناسیون را کادر بهداشت و درمان، افراد ساکن در خانه سالمندان، بیماران خاص، جانبازان، کارکنان شهرداری و نظام پزشکی عنوان کرد که به طور میانگین 50 درصد جامعه هدف واکسیناسیون انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی افراد هم به صلاحدید خود برای واکسیناسیون مراجعه نکردند، ادامه داد: در مجموع 823 مورد واکسیناسیون از 75 تا 80 سال انجام شد و 2 هزار و 787 دوز واکسن دریافت کردند.

مرکز شهرستان 106 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*