یک‌شنبه 8 مهر 1403

فرهادیان: درخواست آغاز اردوی تیم ملی تکواندو را ارائه کردیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهادیان: درخواست آغاز اردوی تیم ملی تکواندو را ارائه کردیم

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو با بیان اینکه درخواست آغاز اردوی آماده سازی تیم‌های ملی این رشته به وزارت ورزش ارسال شده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم اردو را برگزار کنیم تا هوگوپوشان در شرایط بهتری آماده شوند.

«آرش فرهادیان» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: «سیدمحمد پولادگر» رئیس فدراسیون تکواندو در این خصوص مذاکراتی را با مسوولان انجام داده و در فدراسیون نیز درخواست خودمان را به وزارت ورزش ارائه کرده ایم.

وی افزود: «فریبرز عسگری» سرمربی تیم ملی خواستار آغاز اردوها شده است. او با ملی‌پوشان در ارتباط است و معتقد بوده که آنان از لحاظ روحی، روانی و آمادگی بدنی در شرایط مطلوبی نیستند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که آیا به ستاد ملی مبارزه با کرونا هم درخواستی ارسال شده است؟ اظهار داشت: با وزارت ورزش مذاکره می کنیم و آنها خودشان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط هستند. نمی‌خواهیم در این خصوص دوباره کاری صورت بگیرد.

فرهادیان توضیح داد: چنانچه در روزهای باقی مانده خردادماه، مجوز آغاز تمرینات صادر شود ما نیز اردو را از ابتدای تیرماه استارت خواهم زد.

وی افزود:‌به طور حتم تمهیداتی در نظر می‌گیریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات برگزار شود و بازیکنان با مشکلی مواجه نشوند. نمی‌خواهیم بدون مجوز کاری انجام دهیم تا همه چیز قانونی باشد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی گفت: برایم عجیب است وقتی مردم در وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو، رخ در رخ هستند و هیچ فاصله‌ای رعایت نمی‌شود؛ چگونه ما اجازه نداریم ورزشکاران را به اردو بیاوریم. همین حالا ورزشکاران برای تمرین به باشگاه می‌روند و خطرات زیادی آنان را تهدید می‌کند و قطعا در اردو شرایط بسیار بهتری خواهند داشت. ما در فدراسیون خیلی بهتر می‌توانیم از قهرمانان خود مراقبت کنیم.

وی در ادامه به مسابقات قهرمانی نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: این پیکارها طبق برنامه‌ریزی قبلی باید مهرماه به میزبانی بلغارستان برگزار شود که در تقویم جدید فدراسیون جهانی و با تصمیمی غیرمنتظره زمان برگزاری این مسابقات تغییر نکرد.

فرهادیان ادامه داد: قهرمان نوجوانان جهان هستیم و اگر مسابقات مهرماه برگزار شود، باید به فکر بوده و خیلی زود کارمان را آغاز کنیم. بسیاری از رشته‌ها خطرات بیشتری از تکواندو داشته و فعالیت آنان آغاز شده است. می‌توانیم تمرینات را در اردو به‌گونه‌ای طراحی کنیم که درگیری بدنی به حداقل رسیده و مشکلی ایجاد نشود.

*س_برچسب‌ها_س*