پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگیان البرز در اجرای طرح جامعه سلامت بیدار دل مشارکت کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهنگیان البرز در اجرای طرح جامعه سلامت بیدار دل مشارکت کنند

کرج - ایرنا - رییس گروه بین المللی طرح سلامت بیدار دل کشورگفت: فرهنگیان استان البرز در اجرای طرح جامعه سلامت بیدار دل مشارکت کنند.

دکتربهرام مرادی عصر دوشنبه درنشست با فرهنگیان استان البرز درسالن شهید قاسم سلیمانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اظهارداشت: تا کنون برای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی دراجرای فرمایش مقام معظم رهبری، مقابله با تهاحم فرهنگی و جنگ نرم دراین مجموعه مورد پیگیری قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شعاراین گروه توجه به فرامین مقام معظم رهبری است که برای تحقق آن باید به تولید محتوا ی آموزشی - مهارتی نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز جامعه امروز ما د ر بخش اشتغال و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: برای هدایت جامعه هدف به این سمت نیاز به آگاهی بخشی داریم.

وی بیان داشت: با برنامه محوری می توان بستر مناسب را برای توسعه زیرساخت های مناسب به سمت تولید واشتغال سوق داد که در این مسیر نیاز به روشنگری فرهنگیان در بین دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی حتی در دوره ابتدایی داریم.

وی شناسایی ظرفیت های استان البرز و تشکیل کارگروه های تخصصی با محوریت آموزش آسیب های اجتماعی، اشتغال وکارآفرینی را به منظور فرهنگ سازی دربین نسل آینده را ضروری دانست.

مرادی با بیان اینکه معلمان دارای روحیه جهادی هستند، اضافه کرد: استان البرز از نظربافت جمعیتی، مهاجرت پذیری، قطب صنعتی و فناوری دارای شرایط منحصر به فردی است که باید برای کاهش مشکلات آن و استفاده از ظرفیت های بالقوه آن ازتوانمندی داخلی آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: باید سختی های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را لمس کرد تا بتوان با برنامه محوری، همدلی واستفاده از توانمندی های منطقه ای و ملی برای حل چالش ها گام های اساسی برداشت.

رییس گروه بین المللی طرح سلامت بیداردل کشوربه عدم وابستگی این مجموعه به گروه و حزب های سیاسی پرداخت و افزود: برنامه ریزی و اجرایی کردن برنامه های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، علمی، تحقیقاتی، خدماتی برحسب نیاز هراستان در محورکاری این گروه قرار دارد.

دکترمرادی گفت: فرهنگیان البرز به تغذیه فکری دانش آموزان توجه کنند تا دانش آموزانی با برخورداری از سلامت جسمی و روانی و در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی استفاده از مشارکت خیران و دعوت از نخبگان برای رسیدن به اهداف تعریف شده در دپارتمان ها و کارگروه های کاری را مهم دانست.

دراین نشست فرهنگیان استان البرز به ظرفیت ها، مشکلات وچالش های آموزش و پرورش البرز دربخش فضای فیزیکی مدارس، آموزشی و تربیتی استان پرداختند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز و 50 هزارفرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

*س_برچسب‌ها_س*