جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه فرارو

قصه از این قرار است که ظاهرا وزارت ارشاد برای کاهش مصرف دخانیات در میان جوانان، در یک طرح بالنی و آزمایشی از ترکیب گاز‌های شیمیایی N2O و اکسیژن یا... فشرده برای یک سرخوشی و نسبتا یک حالت خلسه موقتی استفاده کرده است. آن‌گونه که مسئولان وزارت بهداشت به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، «پاکدم» یا همان «قلیان اکسیژن» ثبت اختراع شده و براساس یک طرح مطالعاتی درحال عرضه است.

وب‌گاه مشرق نیوز

در این گزارش به بررسی جزئیات عملیات موشکی 26 فروردین ایران و پدافند رژیم‌صهیونیستی پرداخته‌ایم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه عباسی گفت: 130 هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند. وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مراسم افتتاحیه هفته گرافیک ایران، در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی 7 خرداد ماه در هرم سبز بهارستان رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند که 4 منتخب به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های نهاد قانون‌گذاری در دوره جدید پرداخته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

این معضل، مسئله ای وحشتناک تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... است؛ تمام این‌ها نیز ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است، وقتی رابطه انسان با معنا گم می شود، رابطه انسان با خودش هم گم می‌شود. انسانی که بی خود و بی خویشتن است، کارهای احمقانه هم زیاد می‌کند و ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم.

وب‌گاه الف

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) از ساخت فیلم اقتباسی از کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد» در راستای فرهنگ رضوی خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

خبرگزاری تسنیم

استادیار دانشگاه سوره معتقد است که در دل قرآن فضای گفت و گوی بسیاری درباره هنر وجود دارد و در هیچ کدام از آیات قرآن هنر تقبیح نشده است. در واقع هنر و شعر مورد توجه هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه 1403 کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از عدم توجه ابراهیم رئیسی به وعده های انتخاباتی خود گفت: دولتمردان فکر نکنند که مردم این وعده‌ها را فراموش می‌کنند، مردم هیچ وعده‌ای را فراموش نمی‌کنند؛ به‌ویژه وعده‌های مقابله با فساد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 55 درصد بافت فرسوده در وسعت 2 هزار و 100 هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.

خبرگزاری تسنیم

نشست ادبی «عصا بیفکن»؛ در استقبال جمعی از شاعران کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان از غزل رهبر معظم انقلاب برگزار شد.