جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

در فلسفه اسپینوزا فقط و فقط یک موجود هست که واقعا دارای اختیار و آزادی است و آن هم خداوند است. اما انسان‌ها چه؟ اختیار و آزادی آن‌ها در این است که بپذیرند مختار نیستند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به بحث جالب توجه اسپینوزا درباره مفهوم ازادی.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تقریبا سه دهه‌ای از زمانی که دیگر فقط بچه‌ها مشتری انیمیشن نیستند می‌گذرد. در طی این سه دهه، انیمیشن‌هایی در جهان ساخته شده و به نمایش درآمده که بزرگ‌سالان را هم با خود همراه ساخته و انیمیشن را به طیف وسیعی از فیلم‌ها، سبک‌ها و تکنیک‌ها تبدیل کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین نشست از دوازدهمین دوره کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «نظریه مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی» به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در این نشست با طرح این سوال که ماهیت، چیستی، جوهره و جنس اولیه «مشارکت»...

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

وب‌گاه گسترش

فاطمه عباسی گفت: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از اشیای تاریخی موزه ایران باستان در تهران به مناسبت روز جهانی موزه برابر با 28 اردیبهشت ماه جاری به موزه آذربایجان در تبریز منتقل می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از اشیای تاریخی موزه ایران باستان در تهران به مناسبت روز جهانی موزه برابر با 28 اردیبهشت ماه جاری به موزه آذربایجان در تبریز منتقل می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون اسرائیل در سخنانی با انتقاد از عملکرد مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم در زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، خواستار استعفای تمامی مقامات دخیل در این شکست شد.

وب‌گاه فرارو

افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که 1118 عتیقه را به منظور تجارت آن‌ها نگهداری می‌کرد.

وب‌گاه فرارو

فعالیت‌هایی برای کاهش تفکر منفی و ترویج رویکرد واقع گرایانه‌تر می‌تواند پاسخ استرس را کاهش دهد. در محیط‌های بالینی معمولا به این موضوع درمان رفتاری - شناختی می‌گویند. در خانه این کار می‌تواند از طریق یادداشت برداری یا نوشتن نگرانی‌ها صورت گیرد. این کار بخش‌های منطقی مغزمان را درگیر می‌سازد و به ما کمک می‌کند واقع بینانه‌تر فکر کنیم. یافتن شواهدی برای به چالش کشیدن افکار منفی برای مثال...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه 600 بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو 2024 گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم 18 برابر رشد داشته است.

خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است که تلاش می‌کند فضای هیئت را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مهیا کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت‌وگو کرد.