دوشنبه 16 مهر 1403

فعالیت اماکن ورزشی خراسان شمالی از سرگرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت اماکن ورزشی خراسان شمالی از سرگرفته شد

بجنورد - ایرنا - مسوول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی خراسان شمالی گفت: فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استان که از نیمه دوم فرودین ماه امسال به علت اعمال محدودیت های کرونایی تعطیل شده بود از امروز (شنبه) با تغییر رنگ بندی کرونا در این خطه آغاز شد.

هادی جودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد شرایط جدید و براساس اعلام ستاد ملی کرونا همه باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدنسازی در گروه‌های شغلی 2 می‌توانند فعالیت خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور حداقلی ورزشکاران آغاز کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و رقابت های ورزشی منوط به اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی است، اظهار داشت: در این میان فعالیت رشته‌های پر برخورد مانند کشتی و کاراته و کمیته تمامی رشته های رزمی همچنان مجوز فعالیت ندارند.

جودی با اشاره به بازرسی های محسوس و نامحسوس از اماکن ورزشی استان توسط 25 گروه ارزیاب، خاطرنشان کرد: از نیمه دوم فروردین و اعمال محدودیت های جدید کرونایی 6 باشگاه ورزشی بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان که بدون توجه به ابلاغیه وزارت ورزش مبنی بر تعطیلی باشگاه ها فعالیت می کردند، پلمب شد.

به منظور مقابله با شیوع کرونا باشگاه ها و اماکن ورزشی خراسان شمالی از چهارم اسفند ماه سال 98 تا اواخر فروردین ماه سال 99 تعطیل شد اما پس از یک ماه بازگشایی دوباره برای مقابله با گسترش کرونا در خردادماه پارسال تعطیل شد.

با توجه به متضرر شدن بسیاری از باشگاه ها و مربیان ورزشی، دوباره از 27 شهریورماه سال گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برخی از اماکن ورزشی بازگشایی شد.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*