یک‌شنبه 15 مهر 1403

فعالیت رشته‌های ورزشی در شهرهای سفید قزوین بلامانع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت رشته‌های ورزشی در شهرهای سفید قزوین بلامانع است

قزوین - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: فعالیت اماکن ورزشی، باشگاه‌ها، استخرها و رشته‌های ورزشی در شهرهایی که از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا دارای وضعیت سفید اعلام می‌شوند، بلامانع است.

عباس علایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل ارسالی از سوی معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در تمامی شهرهای دارای وضعیت زرد استان، فعالیت استخرهای روباز، ورزش‌های انفرادی، کم برخورد، با برخورد متوسط و باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام بلامانع است.

وی اضافه کرد: در تمامی شهرهای با وضعیت قرمز، فعالیت باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، رشته‌های انفرادی، کم برخورد و با برخورد متوسط در صورت تأیید مقامات بهداشتی مانعی نخواهد داشت.

علایی مقدم افزود: در تمامی شهرهای دارای وضعیت قرمز استان، استخرها، باشگاه‌های ورزشی، رشته‌های پربرخورد مثل کشتی و رشته‌های رزمی تعطیل هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: ما تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا هستیم و در صورت تغییر وضعیت شهرها از قرمز به زرد یا سفید و یا بالعکس باید تصمیمات جدید بهداشتی در خصوص وضعیت فعالیت‌های ورزشی در آنها اتخاذ شود.

وی با اشاره به پیگیری تخصیص تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی استان که از کرونا خسارت دیده‌اند، افزود: لیست باشگاه‌های استان که به دلیل شیوع کرونا خسارت دیدند تهیه و به تهران ارسال شده است و منتظر امضای تفاهم نامه وزارت ورزش با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه هستیم که در صورت نهایی شدن به هر باشگاه حدود 12 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

استان قزوین 55 هیات و حدود 80 هزار بیمه شده ورزشی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*