جمعه 20 مهر 1403

فعالیت محدود واحدهای پذیرایی در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت محدود واحدهای پذیرایی در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: واحدهای پذیرایی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت محدود خود را از سر گرفتند.

حبیب یزدان‌پناه روز دوشنبه اظهار داشت: واحدهای پذیرایی بین‌راهی بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در فرمانداری بجنورد هم تشکیل شده است، فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی با بیان اینکه واحدهای پذیرایی با رعایت برخی شروط و پروتکل‌های بهداشتی که به آن‌ها ابلاغ شده است مجاز به فعالیت هستند، عنوان کرد: هم‌اکنون تمام سفره‌خانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و خدماتی به مردم و مسافران ارائه نمی‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به بازدیدهای نظارتی مستمر و 24 ساعته از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، گفت: این بازدیدها به‌صورت مشترک و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌شود.

یزدان‌پناه تصریح کرد: موازین بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمام واحدهای زیرمجموعه ابلاغ شده است و مراکز عمومی و فضاهای اقامتی و گردشگری استان موظف به انجام اقدامات لازم هستند.

هم اکنون هفت هتل، یک متل، 11 مهمان‌پذیر، 38 خانه‌مسافر و 35 اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*