سه‌شنبه 10 مهر 1403

فعالیت‌های حجت الاسلام راستگو مصداق بارز تاثیرگذاری فرهنگی بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت‌های حجت الاسلام راستگو مصداق بارز تاثیرگذاری فرهنگی بود

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو را تسلیت گفت و تاکید کرد: فعالیت‌های وی در معلمی مصداق بارز تاثیرگذاری فرهنگی بود.

به گزارش روز دوشنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در این پیام درگذشت روحانی پارسا و معلم مهربان کودکان و نوجوانان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو را به مردم ایران به‌ویژه فعالان حوزه تعلیم و تربیت که فقدان ایشان برای آنها سخت و اندوهناک است تسلیت گفت.

در ادامه این پیام آمده است: ایشان خصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شیوه‌های نوین و عشق و علاقه در زمینه تعلیم و تربیت کودکان به سعی و تلاش پرداختند و به‌دلیل حسن خلق، صمیمیت و شیوه‌هایی ابتکاری در آموزش از محبوبیت بالایی در جامعه برخوردار بود.

عاملی بادآور شد: او دوست صمیمی و پذیرفته شده کودکان، نوجوانان و جوانان بود و دوستی با نسل جوان شکل نمی گیرد مگر با تعامل دوستانه و مخلصانه که الحق این استاد و معلم عزیز نمونه پر رنگ آن بود.

در پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شده است: رحمت خداوند بر این معلم دلسوز که با مسوولیت اجتماعی بالا و کمترین امکانات در زمینه‌های مختلف آموزشی اعم از روانشناسی، اخلاق، احکام، مسایل اجتماعی، قصه‌های قرآنی و... آموزه‌ها و پندهای تاثیرگذار برای چندین نسل کشور بجای گذاشت و فعالیت‌های ایشان در معلمی مصداق بارز عمل صالح ماندگار و تاثیر گذاری فرهنگی بود که چهره او را نماد پاکی و صداقت همراه با دوستی مهربانی و انتقال مفید و موثر سنت های الهی و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

عاملی ارتحال این عزیز گرانقدر را به خانواده حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و نسل و جامعه مهربان و دوست داشتنی کودکان، نوجوانان و جوانان تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان دینی حوزه کودک و نوجوان روز یکشنبه 2 آذر ماه در سن 67 سالگی در قم دارفانی را وداع گفت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*