چهارشنبه 18 مهر 1403

فعالیت 38 مرکز و دفتر مشاوره دولتی، غیردولتی بهزیستی زنجان از سرگرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت 38 مرکز و دفتر مشاوره دولتی، غیردولتی بهزیستی زنجان از سرگرفته شد

زنجان - ایرنا - معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری این اداره کل که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند، فعالیت خود را مطابق با دستورالعمل‌های اعلام شده از سر گرفتند.

گل نساء آقامحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ضروری است که تمامی مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستورالعمل ارسالی از سوی رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور جهت پیشگیری از کرونا ویروس اقدام کنند.

وی، نظافت و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل در هر شیفت کاری، رعایت فاصله حداقل یک متر بین مشاور و مراجعه کنندگان، تعطیل بودن اتاق های بازی درمانی تا اطلاع ثانوی، عدم تشکیل گروه درمانی در دفاتر، دقت در شست و شوی دست کودکان قبل از ورود به مرکز و پس از خروج از مرکز را از جمله موارد الزامی ذکر کرد.

به گفته این مسؤول، ضدعفونی کردن قطعات و ابزارهای سنجش روانی، ضدعفونی لوازم التحریر در مراکز، همچنین استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف در صورت نیاز از دیگر موارد بهداشتی مورد توجه در این مراکز اعلام شده است.

آقامحمدی افزود: فاصله گذاری اجتماعی در مراکز و دفاتر مشاوره اهمیت بسزایی دارد که در این ارتباط لازم است مراجعان بیش از یک همراه نداشته باشند، همچنین تمامی پرسنل تخصصی و غیرتخصصی در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید از ارائه خدمات معاف و از برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی تا اطلاع ثانوی در مرکز خودداری شود.

معاون امور پیشگیری اداره بهزیستی استان زنجان یادآورشد: نوبت دهی به مراجعان با فاصله زمانی بیشتری انجام خواهد شد تا مدت زمان انتظار برای افراد کوتاه شده و تجمع در سالن انتظار انجام نگیرد.

این مسؤول ادامه داد: افراد در صورت نیاز به خدمات مشاوره و روان شناختی نیز می‌توانند از چرخه خدمات روان شناختی تلفنی بهره‌مند شوند که در این خصوص خط تلفن 1480 بهزیستی همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعال است و تماس گیرندگان می توانند از ساعت هشت صبح تا 24 تماس گرفته و از خدمات مشاوران بهزیستی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز جامعه به خدمات سلامت روان به ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و با توجه به سیاست سازمان بهزیستی برای بازگشایی تدریجی مراکز، بخشنامه نحوه فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیردولتی، بارعایت نکات کلیدی پیشگیری از کووید19 به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*